|
Auteur |
Bericht |
mario44
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 10:46 Onderwerp: Ondertekenen blanco formulieren controle arts? |
|
|
Hallo mensen,
ik heb de volgende vraag,
onlangs moest ik verschijnen bij een controle arts n.a.v. mijn ziekte verzuim.
De arts vroeg mij om 3 blanco formulieren te ondertekenen zodat de controle arts medische informatie kan opvragen bij mijn behandelaars.
Ik weet dat de controle arts mij mag/kan vragen om te ondertekenen maar die formulieren waren blanco m.a.w. de arts had nog helemaal niets ingevuld op die formulieren.
Mag dat???
Alvast bedankt!!
vriendelijke groet
Mario Geeven |
|
|
|
 |
lvangaal
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 17
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 11:07 Onderwerp: |
|
|
Aan iemand vragen of hij/zij een blanco formulier wil onderteken mag.
De vraag die je je beter kan stellen is, wil ik dat. Het antwoord daarop moet zijn NEE. Teken nooit of te nimmer een formulier waarvan je niet weet wat er voor teksten op zullen komen. Dit kan dan zomaar tegen je gebruikt worden.
Geef gewoon aan dat je het formulier zal onderteken als het volledig is ingevuld. Het kan gewoon per post toegestuurd worden en jij kan het dan ook gewoon weer retourneren.
Advies, maak ook even een kopie van wat je nu ondertekend hebt. Dan heb je zelf altijd een nog bewijs in handen, mocht er achteraf toch nog iets aan toegevoegd zijn, dat je daar dus niet voor getekend heb. _________________ Semper dic verum duc sine crimine vitam |
|
|
|
 |
mario44
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 11:12 Onderwerp: |
|
|
Bedankt IvanGaal!
Er stond wel tekst op die formulieren alleen de arts had die niet ingevuld.Ze kan nu medische informatie opvragen zonder dat ik weet bij wie ze dat gaat doen.
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik hoor het graag van u,
vriendelijk bedankt.
groetjes
Mario |
|
|
|
 |
lvangaal
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 17
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 11:24 Onderwerp: |
|
|
Gewoon aangeven dat je het niet wenselijk acht om blanco formulieren te ondertekenen. Je wil gewoon weten waarvoor informatie wordt aangevraagd en je wil daarvan ook een kopie voor je eigen dossiervorming. Dat is niet meer dan normaal.
Niet teken als je er niet achter kan staan. _________________ Semper dic verum duc sine crimine vitam |
|
|
|
 |
mario44
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 11:28 Onderwerp: |
|
|
Oke bedank IvanGaal ik ga dat zo aangeven.
Ik tekende ook met argwaan maar dat is nou het vervelende van autisme,ik durfde geen nee te zeggen.
Maar ik ga even die bedrijfsartsen mailen,
nogmaals mijn dank.
groetjes
Mario |
|
|
|
 |
|