|
Auteur |
Bericht |
Anoniem86
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 19:17 Onderwerp: Lager salaris?? |
|
|
Goedenavond,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Sinds 1 maart ben ik verhuisd van Den Haag naar Nijmegen.
Omdat ik nu woonachtig ben in Nijmegen heb ik aan mijn werkgever gevraagd of ik werk dichterbij huis kon krijgen in een ander filiaal. Dit heb ik aangegeven aan mijn rayonmanager. Deze zou gaan kijken en zodra er wat beschikbaar was kreeg ik dat te horen. Daarbij werd verteld dat het mogelijk een andere functie zou zijn dan die ik had. Over financiele consequenties werd niet gezegd. Uiteindelijk kon ik terecht in ******.
Vorige week woensdag heb ik een gesprek gehad met de rayonmanager van dit gebied. Ik zou een andere functie krijgen maar het salaris zou ik behouden.
Afgelopen vrijdag kwam hij naar me toe en vertelde me dat er met mijn vorige rayon manager blijkbaar afspraken waren gemaakt over mijn salaris. Dit was zeker niet het geval.
Vandaag heb ik een gesprek gehad met hen allebei en zij gaven aan fouten gemaakt te hebben en erkende ook dat er geen sprake was van besprekingen of afspraken over het salaris. Nu stellen ze mij voor de keuze OF salaris behouden en weer werkzaam zijn op het filiaal in ******* (reistijd 3 uur per dag, laat staan benzinekosten). Dit is dus onmogelijk. Of in filiaal ***** blijven werken tegen een lager salaris.
Ik kan het geld gewoon niet missen per maand en ik wil dus met geen van beide voorstellen akkoord gaan maar wat dan??
Laatst aangepast door Anoniem86 op ma 02 apr 2012 19:23, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Anoniem86
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 19:19 Onderwerp: |
|
|
Ik vergeet erbij te vermelden dat ik een vast contract heb. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 20:11 Onderwerp: |
|
|
U bent zelf, op,eigen keuze, verhuisd.
Daar heeft de werkgever niets mee te maken.
Dat zij u de gelegenheid geven een andere functie te bekleden, op,een ander rayon, is al mooi, dit hadden ze niet hoeven doen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 21:05 Onderwerp: Re: Lager salaris?? |
|
|
Anoniem86 schreef: | Sinds 1 maart ben ik verhuisd van Den Haag naar Nijmegen.
Omdat ik nu woonachtig ben in Nijmegen heb ik aan mijn werkgever gevraagd of ik werk dichterbij huis kon krijgen in een ander filiaal. |
In welke volgorde? Eerst de beslissing genomen om te verhuizen, of eerst overeenstemming bereikt over overplaatsing? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Anoniem86
|
Geplaatst: ma 02 apr 2012 22:44 Onderwerp: |
|
|
Ik heb eerst aangegeven van plan te zijn te verhuizen |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 03 apr 2012 2:40 Onderwerp: |
|
|
Anoniem86 schreef: | Ik heb eerst aangegeven van plan te zijn te verhuizen |
En je hebt dat plan doorgezet zonder eerst harde afspraken te maken, als ik het goed begrijp. In dat geval denk ik niet dat je sterk staat. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 03 apr 2012 9:21 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | U bent zelf, op,eigen keuze, verhuisd.
Daar heeft de werkgever niets mee te maken.
Dat zij u de gelegenheid geven een andere functie te bekleden, op,een ander rayon, is al mooi, dit hadden ze niet hoeven doen. |
Volgens mij is dat het punt ook niet van de werknemer. Het gaat er hem om dat hij afspraken (denkt) te hebben met zijn werkgever, die vervolgens niet nagekomen worden.
Daarnaast dienen werkgever en werknemer als goed werkgever en goed werknemer met elkaar om te gaan. Dat kan inhouden dat een grote werkgever met veel filialen moet meewerken aan een overplaatsing op verzoek van één de medewerkers, zodra er ergens een (vergelijkbare) functie vrijkomt.
Voor zover er wel afspraken zijn gemaakt, en de werkgever nu zegt een fout te hebben gemaakt, lijkt het mij niet redelijk dat die fout voor rekening mag komen van de werknemer. Daarbij speelt wel een rol welke functie de werknemer eigenlijk had, en welke hij nu heeft. Indien hij nu een veel "lagere" functie heeft, had hij meer moeiete moeten doen om de beoogde afspraken op papier vast te leggen, althans gaat zijn bewijslast verder om aan te tonen dat de afspraken waren zoasl hij ze voorstelt. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 03 apr 2012 9:38 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: |
Volgens mij is dat het punt ook niet van de werknemer. Het gaat er hem om dat hij afspraken (denkt) te hebben met zijn werkgever, die vervolgens niet nagekomen worden.
(...)
Voor zover er wel afspraken zijn gemaakt, en de werkgever nu zegt een fout te hebben gemaakt, lijkt het mij niet redelijk dat die fout voor rekening mag komen van de werknemer. Daarbij speelt wel een rol welke functie de werknemer eigenlijk had, en welke hij nu heeft. Indien hij nu een veel "lagere" functie heeft, had hij meer moeiete moeten doen om de beoogde afspraken op papier vast te leggen, althans gaat zijn bewijslast verder om aan te tonen dat de afspraken waren zoasl hij ze voorstelt. |
Het is mij nog niet helemaal duidelijk of er nou afspraken gemaakt zijn.
Anoniem86 schreef: |
(...)
Vorige week woensdag heb ik een gesprek gehad met de rayonmanager van dit gebied. Ik zou een andere functie krijgen maar het salaris zou ik behouden.
Afgelopen vrijdag kwam hij naar me toe en vertelde me dat er met mijn vorige rayon manager blijkbaar afspraken waren gemaakt over mijn salaris. Dit was zeker niet het geval.
(..)
Vandaag heb ik een gesprek gehad met hen allebei en zij gaven aan fouten gemaakt te hebben en erkende ook dat er geen sprake was van besprekingen of afspraken over het salaris.
(..)
|
Dit was zeker niet het geval... dus geen afspraken ??
..en erkende ook dat er geen sprake was van besprekingen of afspraken over het salaris. .. wie erkende dit ?? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 03 apr 2012 9:48 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Het is mij nog niet helemaal duidelijk of er nou afspraken gemaakt zijn. |
Sorry, maar dan lees je niet goed!
Anoniem86 schreef: | Vorige week woensdag heb ik een gesprek gehad met de rayonmanager van dit gebied. Ik zou een andere functie krijgen maar het salaris zou ik behouden. |
TS stelt dat hij een afspraak heeft!
Quote: |
Vandaag heb ik een gesprek gehad met hen allebei en zij gaven aan fouten gemaakt te hebben en erkende ook dat er geen sprake was van besprekingen of afspraken over het salaris.
|
Het verhaal is wellicht wat kort neergepend door de TS, maar zeer zeker niet onbegrijpelijk.
TS heeft afspraken gemaakt met rayonmanager A.
Rayonmanager A komt daar later op terug en stelt dat TS (andere) afspraken had gemaakt over het salaris met rayonmanager B. TS ontkent echter dat hij afspraken heeft gemaakt met rayonmanager B.
In een gesprek met rayonmanager A en rayonmanager B, geven beide rayonmanagers toe dat er geen afspraken waren gemaakt tussen TS en rayonmanager B. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 03 apr 2012 10:44 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Het verhaal is wellicht wat kort neergepend door de TS, maar zeer zeker niet onbegrijpelijk. |
Je kunt erin lezen wat je wilt, maar daar heeft TS niet zo veel aan.
Punt is dat hij in beginsel geen hard recht heeft op overplaatsing met behoud van salaris, en zeker niet op overplaatsing naar een andere (lagere?) functie met behoud van salaris.
Het is denkbaar dat er mondeling toezeggingen zijn gedaan, maar in hoeverre die hard waren, in hoeverre daar vertrouwen aan mocht worden ontleend, en in hoeverre die bewijsbaar zijn, is voor ons niet in te schatten.
Inderdaad, als het een grote werkgever betreft kan TS wellicht aanspraak maken op overplaatsing in een gelijkwaardige functie wanneer zo'n positie beschikbaar komt. Maar die mogelijkheid is nog steeds open. Op het moment is zo'n positie er blijkbaar niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|