|
Auteur |
Bericht |
l'ingegnere
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2012 7:10 Onderwerp: Beroepstermijn na uitspraak bestuursrechter |
|
|
Weet iemand binnen hoeveel weken na uitspraak van de bestuursrechter beroep ingesteld kan worden bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State.
Is dit een termijn van 6 weken zoals in Art. 6:7 Awb? |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2012 7:45 Onderwerp: |
|
|
Staat dat niet gewoon in het vonnis? |
|
|
|
 |
l'ingegnere
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2012 9:08 Onderwerp: Beroepstermijn na uitspraak bestuursrechter |
|
|
Ik heb het vonnis nog niet, maar ik wil vast mijn tijd plannen omdat ik verwacht in beroep te moeten gaan.
Overigens was de zitting op 8 december jl. De rechtbank heeft de 6 weken termijn voor het doen van uitspraak met éénzelfde termijn verlengd. Onlangs kreeg ik een brief van de rechtbank met de mededeling dat ze die termijn vanwege het grote aantal zaken dat door de rechtbank wordt behandeld, wederom verlengd hebben. Daarmee doen ze geen recht aan artikel 8:66, waarin bepaald wordt dat een uitspraak altijd binnen 12 weken gedaan moet worden. Helaas staat hier, voor zover ik weet, geen sanctie op. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2012 18:17 Onderwerp: Re: Beroepstermijn na uitspraak bestuursrechter |
|
|
l'ingegnere schreef: | Is dit een termijn van 6 weken zoals in Art. 6:7 Awb? |
Art. 50 lid 1, laatste volzin, Wet op de Raad van State lijkt me deze vraag met "ja" te beantwoorden, al vind ik de plaatsing van die zin binnen dat lid wat curieus. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
ro-er
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 apr 2012 16:14 Onderwerp: |
|
|
Zie artikel 6:24 Awb.
Deze afdeling is met uitzondering van artikel 6:12 van overeenkomstige toepassing indien hoger beroep of beroep in cassatie kan worden ingesteld.
Antwoord:
Ja, 6:7 Awb is ook van toepassing op hoger beroep. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 04 apr 2012 17:30 Onderwerp: |
|