|
Auteur |
Bericht |
legalrebel
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 05 apr 2012 0:01 Onderwerp: BW. Artikel 6:62 |
|
|
Eiser heeft executoriale titel voor een vordering, en wil beslag gaan leggen.
Ik heb een nog een (betwiste) vordering op eiser.
Kan eiser toch beslag leggen als ik mij beroep op BW. Artikel 6:62? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 05 apr 2012 11:17 Onderwerp: |
|
|
Verzuim van de schuldeiser houdt in dat de schuldeiser niet meewerkt aan het nakomen door de schuldenaar. Bijvoorbeeld een koper die zijn bestelling niet in ontvangst neemt. Daar is hier geen sprake van. Zie art. 6:58 BW.
Hmm, waarschijnlijk heb je art. 6:59 BW gelezen:
Quote: | De schuldeiser komt eveneens in verzuim, wanneer hij ten gevolge van hem toe te rekenen omstandigheden niet voldoet aan een verplichting zijnerzijds jegens de schuldenaar en deze op die grond bevoegdelijk de nakoming van zijn verbintenis jegens de schuldeiser opschort. |
Je kunt de nakoming vermoedelijk niet "bevoegdelijk" opschorten wegens gebrek aan samenhang (art. 6:52 BW), en het lijkt me dat je dat sowieso al eerder had kunnen en dus moeten doen, nl. in het geding waar die executoriale titel uit voortvloeit.
Om executie van een executoriale titel op grond van art. 6:62 jo. 6:59 BW tegen te kunnen houden lijkt het mij dat het moet gaan om twee vorderingen die in diezelfde titel staan... Maar ik kan er naast zitten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|