|
Auteur |
Bericht |
zane
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 mrt 2012 21:57 Onderwerp: Uitbouw van de buren 32cm op onze erf |
|
|
We hebben pas geleden een huis gekocht, nu ben ik er achtergekomen dat de uitbouw van de buren 32cm op onze erf staat. Ik lees hier niks over in mijn koopovereenkomst en ook niet in die van de vorige eigenaar. Ik heb van de andere buurman begrepen dat vanaf de nieuwbouw zo staat. Mijn vraag is kan en mag dat gewoon zomaar. Als ik nu wil uitbouwen dan heb ik een hoek in mijn woonkamer. |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 mrt 2012 12:42 Onderwerp: |
|
|
Meestal wordt het bij een uitbouw van een van de buren zo opgelost dat de spouwmuur (in overleg) vanuit het huis wordt doorgetrokken. Deze (d.w.z. de muur aan jouw zijde) staat dan inderdaad op jouw grond, met als voordeel dat als je zelf ooit uitbouwt je aan die zijde geen muur hoeft te plaatsen en een rechte muur houdt. Bouwkosten vallen daardoor ook lager uit mocht je zelf ooit uitbouwen. Bedoel je dit niet?
Als jij bij een uitbouw een hoek in de kamer een hoek krijgt, dan zou de buurman nu al een hoek de andere kant op moeten hebben. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 17 mrt 2012 19:17 Onderwerp: |
|
|
Hoe ben je daarachter gekomen? Heb je dat zelf ingeschat of heb je echt onderzoek gedaan naar de erfafscheiding langs de officiële weg? Heb je zelf een makelaar ingeschakeld destijds?
Je zou er in ieder geval de vorige eigenaar op kunnen aanspreken (bij voorkeur doe je dit schriftelijk en aangetekend), want dit soort informatie hoort hij in beginsel te overleggen, nu dit niet zomaar waarneembaar is voor iemand die een huis komt bezichtigen.
Relevant is overigens m.i. sowieso hoe lang die nieuwbouw daar al staat en of de vorige eigenaar er akkoord mee is gegaan. Een spouw + buitenmuur dikte van 32cm lijkt me overigens wel erg bijzonder. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|