|
Auteur |
Bericht |
yentlvbakel
Leeftijd: 30 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: ma 12 mrt 2012 20:46 Onderwerp: Zelfde domeinnaam en zelfde winkelnaam. |
|
|
Beste luitjes,
Ten eerste weet ik niet zeker of het hier goed staat, en anders mag het verplaatst worden.
Ik ben al een tijd werkzaam bij (naam) te Helmond (een bloemenwinkel). Nu zijn ik en mijn bazin erachter gekomen dat er een nieuwe zaak ergens anders is Brabant is geopend die ook (zelfde naam) heet. Nu is de naam niet helemaal het probleem, maar het brengt toch problemen met zich mee. Onze site is namelijk (naambloemenwinkel).nl en hun site is (zelfdenaam).com.
Onze klanten hebben nu al problemen ondervonden. E-mails die voor de zaak elders is worden naar ons verstuurd en andersom.
Nu vraag ik me af of wij hier nog juridisch iets aan kunnen doen?
Ter extra info;
- De zaak elders is nu 1 week open, de site is nog niet af
- Onze winkelnaam stond nog niet ingeschreven (inmiddels wel sinds gister) bij die beschermende naam dingens weet niet precies hoe het heet.
Mvg,
Yentl |
|
|
|
 |
yentlvbakel
|
Geplaatst: ma 12 mrt 2012 22:42 Onderwerp: |
|
|
Niemand? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 12 mrt 2012 22:53 Onderwerp: Re: Zelfde domeinnaam en zelfde winkelnaam. |
|
|
yentlvbakel schreef: | - Onze winkelnaam stond nog niet ingeschreven (inmiddels wel sinds gister) bij die beschermende naam dingens weet niet precies hoe het heet. |
Kamer van Koophandel?
Zo op het eerste gezicht kunnen jullie met een beroep op art. 5 Handelsnaamwet die andere winkel verplichten een andere naam te gaan voeren:
art. 5 Handelsnaamwet schreef: | Het is verboden een handelsnaam te voeren die, voordat de onderneming onder die naam werd gedreven, reeds door een ander rechtmatig gevoerd werd, of die van diens handelsnaam slechts in geringe mate afwijkt, een en ander voorzover dientengevolge, in verband met de aard der beide ondernemingen en de plaats waar zij gevestigd zijn bij het publiek verwarring tussen die ondernemingen te duchten is. |
Voor het "reeds voeren" van die naam is het niet nodig dat de naam is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (al kan dat wel verstandig zijn). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
yentlvbakel
|
Geplaatst: ma 12 mrt 2012 23:00 Onderwerp: |
|
|
Oke bedankt voor je reactie!
Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken? Wanneer we contact opzoeken met deze mensen willen ze liever niet reageren of geven ze kortaf een antwoord.
Een rechtzaak willen we het liefste vermijden. |
|
|
|
 |
|