|
Auteur |
Bericht |
Ellemieke Zaal
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 27 feb 2012 16:28 Onderwerp: Vergoedingen zorgverzekeraar |
|
|
Wanneer in de Algemene Voorwaarden/Polisvoorwaarden van een aanvullende zorgverzekering geen uitsluiting opgenomen is voor vergoedingen van zorg verleend in het buitenland, is de verzekeraar dan verplicht zorgkosten die gemaakt zijn in het buitenland en die binnen deze verzekering vallen, te vergoeden? |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: ma 27 feb 2012 17:27 Onderwerp: |
|
|
Als er in die AV geen schakelbepaling is opgenomen welke verwijst naar andere AV, dan lijkt het mij dat jouw conclusie correct is. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 27 feb 2012 17:34 Onderwerp: |
|
|
In het buitenland = op vakantie?
Gaat het om kosten die specifiek onder die "aanvullende" zorgverzekering vallen en niet onder de basisverzekering?
Gaat het om spoedeisende zorg of om een geplande behandeling? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Ellemieke Zaal
|
Geplaatst: ma 27 feb 2012 17:39 Onderwerp: |
|
|
Buitenland is inderdaad vakantie, waarbij het ging om spoedeisende hulp die niet in het basispakket valt, maar waarvoor wel een aanvullende verzekering is afgesloten. De voorwaarden zijn een beetje onduidelijk:
Kan je een aanvullende verzekering afsluiten als je in het buitenland woont?
De aanvullende verzekering kan door iedereen worden afgesloten die in Nederland belastingplichtig is.
- Als je in Nederland woont, vergoeden we de zorgkosten alleen als je de zorg hebt gekregen in Nederland bij een in Nederland gevestigde zorgverlener. Als je woont in Zeeuws Vlaanderen of dicht bij de Belgische of Duitse grens (minder dan 10 kilometer), dan vergoeden we ook de zorgkosten die je hebt gemaakt in België of Duitsland. Als de
afstand groter is dan 10 kilometer heb je vooraf onze toestemming nodig.
Zegt men hiermee dat ook spoedeisende hulp niet vergoed wordt in het buitenland? Ik ben een beetje in de war. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 27 feb 2012 19:59 Onderwerp: |
|
|
Je verwijst nu naar een voorwaarde voor mensen die wonen in het buitenland.
Die is niet van toepassing op zorg tijdens vakantie. |
|
|
|
 |
Ellemieke Zaal
|
Geplaatst: di 28 feb 2012 10:40 Onderwerp: |
|
|
Dat weet ik, maar dit was het enige in de voorwaarden waar iets over buitenland gezegd werd. Is dit voor de zorgverzekaar voldoende om op te steunen in de afwijzing van een declaratie? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 28 feb 2012 11:11 Onderwerp: Re: Vergoedingen zorgverzekeraar |
|
|
Ellemieke Zaal schreef: | geen uitsluiting opgenomen is voor vergoedingen van zorg verleend in het buitenland |
Staat er wel wat wél gedekt is? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 28 feb 2012 11:35 Onderwerp: |
|
|
Zit niet alle spoedeisende hulp in het basispakket? |
|
|
|
 |
Ellemieke Zaal
|
Geplaatst: wo 29 feb 2012 11:14 Onderwerp: Re: Vergoedingen zorgverzekeraar |
|
|
BG schreef: | Ellemieke Zaal schreef: | geen uitsluiting opgenomen is voor vergoedingen van zorg verleend in het buitenland |
Staat er wel wat wél gedekt is? |
Dat staat er wel. Geen aantekeningen over de plaats waar de zorg moet zijn verleend.
De Algemene Voorwaarden van de (basis)verzekering zijn hier ook nogal onduidelijk over, maar ik vraag me sowieso af of die wel van toepassing zijn op zorg die binnen een aanvullend pakket valt?
Hilde12; het ging (voor zover ik weet) om een tandheelkundig spoedje, het fijne weet ik er ook niet van, alleen dat tandheelkunde voor deze persoon niet in het basispakket zat, wél in het aanvullende. |
|
|
|
 |
|