|
Auteur |
Bericht |
Marotick
|
Geplaatst: za 28 jan 2012 22:39 Onderwerp: Nieuw huurcontract na overlijden |
|
|
Mijn neef van 27 jaar is altijd bij zijn moeder blijven wonen en staat ook op dat adres ingeschreven. Nu is zijn moeder onlangs overleden en nu wil hij in dat huis blijven wonen. Tenslotte woont hij daar al 27 jaar, zijn hele leven.
De woningbouwvereniging wil hem het huis gewoon uitschoppen want ze hebben een huurcontract met zijn moeder en niet met hem.
Na veel gedoe mag hij daar dan wel blijven wonen maar omdat het huurcontract naar een nieuwe huurder overgaat willen ze wel de huursom meer dan verdubbelen.
Kan dat zomaar?
Hij heeft een uitkering en kan de oude huur wel betalen de nieuwe niet zodat hij alsnog moet vertrekken. Niemand weet waarheen dus dat gaat een brug in een park worden.
Wat moet hij doen? |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: za 28 jan 2012 23:06 Onderwerp: |
|
|
De woningbouwvereniging heeft geen verplichting om je neef een contract aan te bieden. Waar je neef zou moeten slapen is ook niet hun probleem als ze een redelijke termijn gegeven hebben om te vertrekken (mogelijk kan hij zelfs voorrang krijgen bij andere huizen).
Wat hij dus moet doen is een andere woning zoeken. |
|
|
|
 |
Marotick
|
Geplaatst: za 28 jan 2012 23:37 Onderwerp: |
|
|
Guthman schreef: | De woningbouwvereniging heeft geen verplichting om je neef een contract aan te bieden. Waar je neef zou moeten slapen is ook niet hun probleem als ze een redelijke termijn gegeven hebben om te vertrekken (mogelijk kan hij zelfs voorrang krijgen bij andere huizen).
Wat hij dus moet doen is een andere woning zoeken. |
Dank voor het antwoord.
Ik hoorde dat als een kraker de huur betaald van het pand dat hij kraakt, hij er moeilijk uit te zetten is. Klopt dat?
Mijn neef betaald gewoon de huur van het pand waar zijn overleden moeder een huurcontract van heeft en waar hij al sinds zijn geboorte in woont en is ingeschreven. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 29 jan 2012 2:39 Onderwerp: |
|
|
Marotick schreef: | Ik hoorde dat als een kraker de huur betaald van het pand dat hij kraakt, hij er moeilijk uit te zetten is. Klopt dat? |
Nee, dat klopt niet.
Quote: | Mijn neef betaald gewoon de huur van het pand waar zijn overleden moeder een huurcontract van heeft en waar hij al sinds zijn geboorte in woont en is ingeschreven. |
Is al vaak over geprocedeerd. Hij heeft geen recht op een huurovereenkomst. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StudentLaw
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 30 jan 2012 20:33 Onderwerp: Re: Nieuw huurcontract na overlijden |
|
|
Marotick schreef: | Na veel gedoe mag hij daar dan wel blijven wonen maar omdat het huurcontract naar een nieuwe huurder overgaat willen ze wel de huursom meer dan verdubbelen.
Kan dat zomaar?
|
Ja, dat kan ook, de huur wordt gecorrigeerd met het huidige puntensysteem zodat de huurprijs conform de huidige norm is. |
|
|
|
 |
|