Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 13:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Schorsing voor het zeggen van "OK" ?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
xhavefunx

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: do 26 jan 2012 21:02    Onderwerp: Schorsing voor het zeggen van "OK" ? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo dames en heren,
Als eerste wil ik jullie even bedanken voor jullie tijd.

Ik heb dus gronding de online wetboek zitten doorlezen, zoekend naar een antwoord op mijn vraag:

Ik zit op de middelbare school, geen speciaal geval.
Maar vandaag had ik even een pittige conversatie met mijn Nederlands docent, waarbij ik aan het einde van deze conversatie antwoorde met "OK", oftewel "Oke", "Is goed".

Waarop zij weer antwoorde: Ik zou dat maar niet zeggen als ik jou was, daar kan je nu per direct extern voor geschorst worden.

Dit leek mij dus zeer onlogisch, en ben toen ik thuis aankwam direct op het internet gaat surfen. Ik ben tegen gekomen dat een leerling maximaal vijf dagen geschorst mag worden, oftewel geen toegang verleend kan krijgen gedurende vijf dagen. Wanneer het hoofdbestuur ( directeur ) een beslissing moet nemen over verwijdering, mag deze schorsing net zo lang duren totdat er een beslissing genomen is.

Dit is op dit moment niet mijn geval, de verwijdering, maar kort samengevat is mijn vraag dus: Kan een leerling geschorst worden voor het zeggen van "OK" ?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord,
Niko.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 26 jan 2012 21:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zult toch zelf ook wel begrijpen dat de context waarin die uitspraak is gedaan beslissend is.

BerichtGeplaatst: do 26 jan 2012 21:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Je zult toch zelf ook wel begrijpen dat de context waarin die uitspraak is gedaan beslissend is.

Het is toch belachelijk dat een docent gaat dreigen met een schorsing wanneer ze niet eens het recht heeft om dat te doen? Ten minste, op het moment zelf, ik heb op dat moment niks verkeerds gedaan.
bona fides

BerichtGeplaatst: do 26 jan 2012 21:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, er was helemaal niets aan de hand. Tja, wat wil je nou dat wij zeggen?

Vooruit dan maar: hemeltje, wat onrechtvaardig!

BerichtGeplaatst: do 26 jan 2012 22:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ja, er was helemaal niets aan de hand. Tja, wat wil je nou dat wij zeggen?

Vooruit dan maar: hemeltje, wat onrechtvaardig!

Nee ik wil een vraag op mijn antwoord, och wat een geluk dat wij mensen kunnen lezen en horen, wat jammer dat we het niet altijd zo even goed gebruiken. Zelfs de topic titel zegt het al.

Kun je geschorst worden voor het zeggen van OK?

Want als dit niet zo is ga ik haar neus morgen even hard op de feiten drukken dat ze moet stoppen met dreigen.
bona fides

BerichtGeplaatst: do 26 jan 2012 22:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het antwoord al gegeven.

Jij komt hier alleen om te horen "nee, voor het zeggen van OK kun je niet geschorst worden". Daarom heb ik je ook al verteld wat je graag wilt horen: oh, wat een onrechtvaardigheid!

Het interesseert mij verder niet wat voor stennis je hebt geschopt, maar je moet begrjipen dat je hier niemand zult vinden die serieus op jouw vraag ingaat als jij het vertikt om eerst te vertellen wat er allemaal is voorgevallen. (En ik vermoed dat als je wel precies zou opschrijven wat er allemaal is gebeurd, je je zou schamen om nog te vragen of je daarvoor geschorst zou kunnen worden.)

Groetjes verder.

BerichtGeplaatst: do 26 jan 2012 22:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ik heb het antwoord al gegeven.

Jij komt hier alleen om te horen "nee, voor het zeggen van OK kun je niet geschorst worden". Daarom heb ik je ook al verteld wat je graag wilt horen: oh, wat een onrechtvaardigheid!

Het interesseert mij verder niet wat voor stennis je hebt geschopt, maar je moet begrjipen dat je hier niemand zult vinden die serieus op jouw vraag ingaat als jij het vertikt om eerst te vertellen wat er allemaal is voorgevallen. (En ik vermoed dat als je wel precies zou opschrijven wat er allemaal is gebeurd, je je zou schamen om nog te vragen of je daarvoor geschorst zou kunnen worden.)

Groetjes verder.

Beste Bona Fides,

Op 18 januari 2012 rond 10 uur 's ochtends, GMT +1, had ik les Nederlands.
We kregen onze cijfers te horen van een repetitie waarbij ik een 9 te horen kreeg. Ik liep daarna naar haar toe en vroeg: Hoe kan dat, ik weet zeker dat ik een 10 had. ( Het was een makkelijke toets met 10 vragen ) Ze zei: Hier staat toch een m bij abonnement? ( Ze dacht dat de dubbel n een m was ). Ik antwoorde hierop dat het geen m was maar een dubbel n, waarop zij weer antwoorde: Nou moet je niet gaan liegen Niko, ga snel zitten of je mag eruit. Nu komt het belangrijkste stukje...
Ik antwoorde: OK, waarop zij weer antwoorde: Ik zou dat maar niet zeggen als ik jou was, anders word je ervoor geschorst.

Het blijkt dus dat ze een hekel aan me heeft, en me expres een 9 gegeven heeft. Nou maakt mij een 9 of een 10 niet zoveel uit, ik erger me alleen aan het feit dat ze gaat dreigen met schorsingen. Ik stond op dat moment alleen machteloos omdat ik niet zeker weet of ze wel het recht had om dat te doen omdat ik "OK" zei.

Stelt u zich nou eens voor dat ik het nog een keer zei, en dat ze me daadwerkelijk zou schorsen en ik dien een bezwaar voor het feit dat ze me schorst omdat ik "OK".

Ik ben trouwens niet geschorst, ze dreigde me om te schorsen.
Nico1979

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2012 0:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

je zult begrijpen dat e.e.a. wederom afhankelijk is van de context. dat is meer dan datgene wat daadwerkelijk is gezegd. het zou goed mogelijk kunnen zijn dat je neus aan neus stond en schuimbekkend OK! in haar gezicht schreeuwde. een dergelijke situatie kan als bedreigend/intimiderend overkomen.

belangrijker is: waarom zou je hier een punt van maken en wil je het in het juridische trekken? je bent niet geschorst. feitelijk is er dus niets aan de hand. zorg de volgende keer gewoon dat je zo duidelijk schrijft dat dubbel-n niet is te verwarren met -m.
xhavefunx

BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2012 7:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nico1979 schreef:
je zult begrijpen dat e.e.a. wederom afhankelijk is van de context. dat is meer dan datgene wat daadwerkelijk is gezegd. het zou goed mogelijk kunnen zijn dat je neus aan neus stond en schuimbekkend OK! in haar gezicht schreeuwde. een dergelijke situatie kan als bedreigend/intimiderend overkomen.

belangrijker is: waarom zou je hier een punt van maken en wil je het in het juridische trekken? je bent niet geschorst. feitelijk is er dus niets aan de hand. zorg de volgende keer gewoon dat je zo duidelijk schrijft dat dubbel-n niet is te verwarren met -m.

Hallo Nico,

Bedankt voor je antwoord.

Ik wil er graag wat meer over weten omdat ze me in de toekomst zeker vaker zal bedreigen tot een schorsing. Ik zit nog 3 jaar met haar.
kampeerder

kampeerder

Leeftijd: 68
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2012 9:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Hallo Nico,

Bedankt voor je antwoord.

Ik wil er graag wat meer over weten omdat ze me in de toekomst zeker vaker zal bedreigen tot een schorsing. Ik zit nog 3 jaar met haar.

Wat je jezelf af kunt vragen is of, gezien de cijfers die je haalt, het de moeite waard is om een vechtrelatie met de betreffende docent aan te gaan.
De kans dat je, als het er op aan komt, het tegen haar aflegt is vrij groot.
En later, in de 'grote boze buitenwereld', zal je dit soort situaties ongetwijfeld vaker tegen komen.

Gebruik dit als een 'leermomentje' en doe er je voordeel mee.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2012 11:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

xhavefunx schreef:
Mij lijkt, dat ze een volgende keer niet zal waarschuwen, maar je meteen zal voordragen voor een schorsing.
Dan zijn de verhoudingen verstoord en heb jij een groter probleem dan zij.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds