M&M
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: wo 01 feb 2012 13:49 Onderwerp: Naamswijziging meerderjarige, dezelfde voor- en achternaam! |
|
|
Hoi,
Ik heb een vraag over achternaamswijziging voor meerderjarigen.
Mijn voornaam is Mohamed en ook mijn achternaam is Mohamed!
Dit komt doordat bij de naturalisatie de tolk gevraagd heeft naar mijn reeksnamen (eigen naam, vadersnaam en de opa’s naam). Deze laatste is toen geregistreerd als mijn achternaam. Zodoende heb ik nu dezelfde voor- als achternaam.
Op dit moment studeer ik geneeskunde en kom dus veel mensen/patiënten tegen. Ik heb gemerkt dat dit soms tot verwarring kan leiden. En soms wordt ook de aandacht van het gesprek afgeleid, omdat sommigen nieuwsgierig zijn naar mijn “dubbele naam”. Gezien het feit dat voor een patiëntengesprek weinig tijd beschikbaar is en ook om iets aan de verwarring te doen, heb ik me verdiept in de mogelijkheid om mijn huidige achternaam te veranderen in mijn eigenlijke achternaam.
De brochure hierover heb ik doorgelezen. Daarin staat dat naamswijziging enkel in behandeling wordt genomen als ik voldoe aan één van de 12 voorwaarden (B1 – B12) die daarin genoemd zijn.
Nou vraag ik me af of ik voldoe aan één van deze voorwaarden en wat ik verder zou kunnen doen? Heeft iemand ervaring hiermee? Of heeft iemand advies hierover?
Alvast bedankt.
Groeten,
Mohamed |
|