muts99
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 jan 2012 20:23 Onderwerp: Geknoei of klopt dit? Tijdelijk WW |
|
|
Beste lezer,
hopelijk kan er iemand helpen met onderstaand verhaal.
Afgelopen vrijdag werd mijn man geconfronteerd (of nou, beter gezegd overrompeld) met het verzoek om akkoord te gaan met ontslag vanwege bedrijfsecnomische redenen. Hij heeft een beeindigingscontract getekend (vrij dom om te tekenen, maar dat is nu eenmaal gebeurd... ter goeder trouw en van pure schrik) en daarbij zit een losse brief met daarin een 'terugkomgarantie' dat als er weer voldoende werk is hij terug mag komen. Ook blijven zijn vakantieuren van 2011 staan. Verder heeft de werkgever aangeboden om de helft van de 30% salaristerugval bij te betalen (Dit staat overigens niet op papier)
Nu heb ik hierover wat vragen:
- heeft mijn man op deze manier wel recht op een ww uitkering?
- bij nadere inspectie van de papieren bleken de data niet te kloppen en staat er boven het contract/beeindigingsbrief 1 december ipv januari 2012. Dit is natuurlijk erg vreemd, op z'n zachst gezegd en daar moet hij niet mee akkoord gaan. Welke rechten heeft hij nu nog? Kan hij bv morgen terug komen op de zaak en aangeven dat hij vrijdag overrompeld was?
- Heeft er iemand verder advies hoe te handelen? De relatie met de werkgever is prima, maar uiteindelijk gaat het toch om geld... we willen dit niet tot de bodem keihard spelen, want mijn man wil het liefst terug zsm. Maar aan de andere kant, het moet allemaal wel kloppen!
Groeten en alvast bedankt voor jullie hulp!
Saskia |
|