|
Auteur |
Bericht |
Rostov
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 21:38 Onderwerp: Pleitnotitie |
|
|
Binnenkort dient mijn zaak tegen invorderingsrente.
De zaak betreft onwettelijke uitstel van betaling.
Het verweerschrift is verre van deugdelijk en bevat allerlei onwaarheden.
Is het in dit geval verstandiger om de pleitnota te bewaren tot aan de zitting en daar af te geven en voorlezen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 22:41 Onderwerp: Re: Pleitnotitie |
|
|
Rostov schreef: | Is het in dit geval verstandiger om de pleitnota te bewaren tot aan de zitting en daar af te geven en voorlezen? |
Nee. Als jij het gelijk aan je zijde hebt, waarom zou je dat dan willen verbergen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Rostov
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 23:09 Onderwerp: |
|
|
Gelijk hebben is anders dan gelijk krijgen.
Ik moet het opnemen tegen twee juristen van de belastingdienst.
Wanneer ik mijn pleitnotitie opstuur, hebben de heren alle tijd om nieuwe leugens te bedenken om hun (on)gelijk te halen.
Omdat ik een leek ben, vind ik het lastig om tijdens de zitting een ander te pareren.
Als ik de pleitnota voorlees, dan moet de verweerder hierop ter plekke reageren. Dit komt mij voor als effectiever.
Ik heb dat ervaren tijdens een WOZ zaak waar mijn pleitnotitie wel had ingezonden. Tijdens de zitting las de verweerder als antwoord hun pleitnota voor, waardoor er voor de behandeling van de zaak geen tijd meer overbleef. (uiteindelijk heb ik wel gewonnen) |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: za 21 jan 2012 16:46 Onderwerp: |
|
|
Je kan er ook tussenin gaan zitten en je notitie één dag van tevoren zenden aan de rechtbank. |
|
|
|
 |
|