Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
werknemerinnood
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 23 jan 2012 0:01 Onderwerp: lang ziek en nu zwanger, betermelden tijdens zw.verlof, kan? |
|
|
Ik ben 2 jaar ziek geweest, in vervolg heeft mijn werkgever de UWV loonsanctie opgelegd gekregen voor een jaar, deze sanctie loopt de komende half jaar nog door. Nu ben ik aan het re-integreren, werk nu al 4 dagen in de week van de 5.
nu is het zo dat ik ook zwanger ben geworden. Mijn baas wilde al van mij af omdat ik zo lang ziek ben geweest, en nu met zwangerschap daarbij helemaal dus. Hij heeft mij ook al laten weten (in een informeel gesprek) dat hij mij niet meer ziet zitten.
Het wilde voordat ik met verlof ga, eerst minimaal 4 weken zonder verzuim werken en die ziekteperiode dus daarmee afsluiten. Nu vraag ik het mij af of dat mij gaat lukken want als mijn bass mijn leven nu echt zuur gaat makken en met de zwangerschapsklachten daarbij, wordt het voor mij best lastig om de stap te zetten naar 5 dagen en dat ook 4 weken vol te houden. De stress /druk vanuit mijn baas kan me dan net te veel worden.
hoe belangrijk is het dat ik die 4 weken zonder verzuim volmaak? als ik na het verlof toch andere baan zou moeten gaan zoeken, maakt dat dan wel uit (voor UWV of zo?)
en als dat toch uitmaakt, kan ik mij misschien 100% hersteld melden kort voor mijn verlof? telt de tijd van het verlof dan mee als niet meer ziek zijn en ben ik daarmee dan uit die ziekte molen? ben ik dan ook gewoon hersteld voor de UWV?
alvast veel dank voor het meedenken!! |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 24 jan 2012 22:42 Onderwerp: |
|
|
Er worden volgens mij een paar dingen door elkaar gehaald. Ik doe alvast een voorzet.
Zolang de loonsanctie nog loopt, mag je in beginsel niet ontslagen worden (zie ook het besluit loonsanctie van het UWV waarvan jij een afschrift hebt ontvangen en waarin ook staat dat je bij een eventueel ontslag verweer moet voeren).
Indien jouw werkgever van mening is dat hij voldoende heeft gedaan aan jouw re-integratie en hij van mening is dat er geen reden meer bestaat om de loonsanctie voort te zetten, kan hij dit bij het UWV kenbaar maken. Het UWV gaat dit toetsen en zal of de loonsanctie door laten lopen of jouw dossier verder inhoudelijk gaan behandelen.
Over of je wel of niet 5 dagen kan werken, kun je terecht bij de bedrijfsarts. Enkel een gevoel van jouw zijde lijkt me daarvoor onvoldoende en te onbepaald.
Mocht je zwangerschapsverlof overigens ingaan tijdens de periode dat de loonsanctie duurt dan moeten die dagen later ingehaald worden. Als de loonsanctie bijv. nog één maand loopt terwijl jij al zwangerschapsverlof hebt dan moet je werkgever jou alsnog die maand laten re-integreren na afloop van dat verlof. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
werknemerinnood
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 jan 2012 0:08 Onderwerp: |
|
|
Dank je BG!
Nu begin ik opeens te twijfelen of ik eigenlijk kan blijven vertrouwen op die loonsanctie bescherming.. ik werk namelijk inmiddels 4 dagen van de 5, dus meer dan 65% ..... En dat lijkt al genoeg te zijn voor een opheffingsverzoek...
dus het lijkt eigenlijk dat ze niet eens hoeven te wachten totdat ik 100% ben hertseld en 4 weken zonder verzuim heb gewerkt, maar nu al opheffing loonsanctie kunnen vragen en dan valt de ziekte bescherming in ieder geval volledig weg??
dan blijft de zwangerschapsbescherming nog wel over, maar die is in dit geval natuurlijk van kortere duur...
begrijp ik het goed? |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|