|
Auteur |
Bericht |
Tony82
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 jan 2012 10:53 Onderwerp: Concurrentiebeding: Hoe breed dien ik deze te interpreteren? |
|
|
Beste allen,
Mijn situatie is als volgt:
vier jaar lang gewerkt bij een fotografische onderneming. De eerste 2 jaar als bijbaantje (en later afstudeerstage). Vervolgens 2 jaar in loondienst (2x jaar contract)
Ik heb een concurentiebeding van 2 jaar.
Tijdens deze periode heb ik een website opgezet over fotografie (privé). Ik had overigens toestemming van mijn directeur voor nevenwerkzaamheden (online/media/internet/webdesign etc)
Nu ben ik ruim een jaar uit dienst bij deze werkgever. Ik heb verder totaal niks meer met fotografie. Daarom wil ik mijn website verkopen.
Ik heb hiervoor een aantal geïnteresseerden. Dit zijn echter allemaal direct concurrenten van mijn oude werkgever.
Als ik mijn website verkoop aan één dezer partijen. Valt dit dan ook onder het concurrentiebeding? Ik lever dan feitelijk een product (de website en domeinnaam) aan een concurrent.
Ik verneem graag van jullie in hoeverre een concurrentiebeding te interpreteren is.
Dank |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: di 31 jan 2012 11:44 Onderwerp: Re: Concurrentiebeding: Hoe breed dien ik deze te interpreteren? |
|
|
Tony82 schreef: | Beste allen,
Mijn situatie is als volgt:
vier jaar lang gewerkt bij een fotografische onderneming. De eerste 2 jaar als bijbaantje (en later afstudeerstage). Vervolgens 2 jaar in loondienst (2x jaar contract)
Ik heb een concurentiebeding van 2 jaar.
Tijdens deze periode heb ik een website opgezet over fotografie (privé). Ik had overigens toestemming van mijn directeur voor nevenwerkzaamheden (online/media/internet/webdesign etc)
Nu ben ik ruim een jaar uit dienst bij deze werkgever. Ik heb verder totaal niks meer met fotografie. Daarom wil ik mijn website verkopen.
Ik heb hiervoor een aantal geïnteresseerden. Dit zijn echter allemaal direct concurrenten van mijn oude werkgever.
Als ik mijn website verkoop aan één dezer partijen. Valt dit dan ook onder het concurrentiebeding? Ik lever dan feitelijk een product (de website en domeinnaam) aan een concurrent.
Ik verneem graag van jullie in hoeverre een concurrentiebeding te interpreteren is.
Dank |
Zonder de precieze tekst van het betreffende concurrentiebeding te kennen, valt daar weinig zinnigs over te zeggen. |
|
|
|
 |
Tony82
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 jan 2012 12:07 Onderwerp: |
|
|
Helder. Zal de overeenkomst erbij pakken vanavond.
Dank |
|
|
|
 |
|