|
Auteur |
Bericht |
lichtpunt
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 11 jan 2012 19:24 Onderwerp: non-actief en in ziekte wet |
|
|
Beste,
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik op non actief ben gezet, aanleiding hiervan is een reeds beeindigde affaire met een collega. Deze collega hoeft echter géén enkele concequentie te dragen. Waarom? Omdat deze langer in dienst is als ondergetekende. Verder heb ik in december nog te horen gekregen dat mijn functioneren goed is. Ik heb een rot jaar achter de rug scheiding/ en mijn moeder verloren. Nu ben ik half december in de ziekte wet gegaan omdat ik eea niet meer aankon, in januari gelijk afspraak met Arbo arts gehad, blijkt dat ze me al/nog ziekgemeld hebben staan vanaf september en ik zo al redelijk in de buurt van de wet op de poortwachter sta.. Ik heb morgen nog een gesprek met PZ en manager (direct leidinggevende) ze willen me niet ontslaan maar helpen bij het zoeken van een nieuwe baan. Maar ik heb het heel erg naar mijn zin op mijn werk. Ik heb ook nooit een waarschuwing gehad van mijn leidinggevende terwijl deze wel op de hoogte was van "mijn"affaire en nu word het als een onhoudbare situatie genoemd, terwijl deze affaire niet meer van toepassing is..
Mijn vraag aan u is, wat is wijsheid en heb ik een sterke zaak?
Alvast bedankt voor uw reactie. |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 20:05 Onderwerp: |
|
|
Als ze je weg willen hebben, trek je uiteindelijk aan het kortste eind en zou een out-placement een goede optie zijn. Echter vanuit een arb. arbeidsongeschiktheidssituatie.......? |
|
|
|
 |
Meanno
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 23:22 Onderwerp: |
|
|
Als ik het zo lees, heb je een redelijk sterke zaak. Ligt eraan wat voor arbeidsovereenkomst je hebt. Is het onbepaalde tijd?
Als je ziek bent moet je de eerste 52 weken binnen jouw eigen bedrijf ge-reintegreerd worden. Pas als dat niet kan, hoeft de werkgever buiten het bedrijf te kijken. Jij hebt er recht op jouw eigen functie uit te oefenen aangezien je een arbeidsovereenkomst hebt. Je moet wel meewerken aan de re-integratie. Als jouw eigen arbeid of andere passende werkzaamheden binnen jouw bedrijf daarom niet lukken, dan moet je meewerken aan extern re-integreren. Jouw werkgever kan jou echter niet dwingen zolang eigen arbeid niet eerst is geprobeerd.
Je staat dus best sterk. |
|
|
|
 |
|