|
Auteur |
Bericht |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 jan 2012 10:24 Onderwerp: Overlast buurman, wat te doen? |
|
|
Wij wonen al een aantal jaren in een huis waarvan onze slaapkamer beneden is achter een winkel en achter onze slaapkamer was een kantoor pand. Nu heeft verleden jaar de buurman het pand erbij gekocht en hier een werkplaats gemaakt voor fietsen, naast onze woning zit zijn fietsenwinkel.
Hij heeft fietsliften aan het plafond gemaakt en als deze gebruikt worden hoor je dit in het hele huis. Op de dag hebben we hier geen moeite mee maar in onze slaapkamer doe je na 8uur s ochtends geen oog meer dicht ma tm zaterdag. Nu hebben we de buurman hierop aangesproken en hij is komen luisteren. Hij schrok heel erg van de herrie die de 3 liften met zich meebrengen en zou nieuwe liften voor eind 2011 laten monteren.
Nu blijkt dat dit een behoorlijk dure ingreep voor hem is en hebben we tot die tijd de afspraak op zaterdag niet voor 9uur de liften te gebruiken. Nu het vakantie is wil ik niet zeuren, maar met nachtdiensten doe ik s ochtends geen oog meer dicht. Ook de zaterdagen worden al weer ingekort en soms worden de liften wel voor 8.30uur gebruikt.
Wat kunnen we hier het beste mee doen? Had de gemeente ons niet moeten informeren? Kunnen wij de buurman iets laten opleggen om in vakanties en zaterdagen niet voor 9uur te gebruiken? Later hoeft van mij niet maar het is verschrikkelijk naar geluid. |
|
|
|
 |
leader
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 13 jan 2012 11:11 Onderwerp: |
|
|
Is er niet zoiets als een hinderwet? |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: vr 13 jan 2012 12:32 Onderwerp: |
|
|
Wat staat er in het bestemmingsplan over de omgeving waar het pand staat?
Mocht dat geen soelaas bieden:
Het verwekken van rumoer of burengerucht, waardoor de nachtrust kan worden verstoord, is overigens een overtreding volgens art. 431 Sr.
Daarnaast zou je civiele actie kunnen ondernemen. Maar begin eens met de gemeente. |
|
|
|
 |
|