Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
mattjeu
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 129
|
Geplaatst: zo 25 dec 2011 14:31 Onderwerp: Zelf opstellen concept dagvaarding -voorbeeld- |
|
|
Beste,
graag verneem ik op-of aanmerkingen -in de juridische zin-
de bewijzen van de geleden schade van 10 euro per dag zal ik nog toevoegen/aannemelijk maken.
Concept dagvaarding
Heden, vierentwintig december tweeduizendelf,
TEN VERZOEKE VAN:
Dhr. xxx, wonende te xxx in xxx aan de xxx,
GEDAGVAARD:
De besloten vennootschap -telefoonprovider- Nederland, gevestigd aan de xxx, xxx, Kvk nr. xxx , aldaar aan die woonplaats mijn exploot doende en een afschrift van deze dagvaarding, latende aan:
OM:
op datum, tijdstip, te verschijnen ter terechtzitting van de Rechtbank
Rotterdam, sector Kanton, locatie Rotterdam, Wilhelminaplein 100-125
3007 BS Rotterdam, alsdan en aldaar gehouden
wordende in het gerechtsgebouw aan het Wilhelminaplein 100-125;
hetzij op laatstbedoeld adres voor of uiterlijk op genoemde terechtzitting, danwel
een eventueel door de Kantonrechter nader te bepalen roldatum, een met
redenen omkleed schriftelijk antwoord ter griffie in te dienen, respectievelijk aan de
griffier te verstrekken
AANGEZEGD:
dat indien gedaagde niet op bovengenoemde roldatum op de voorgeschreven wijze verschijnt, en de voorgeschreven termijnen en formaliteiten in acht zijn genomen, de Rechtbank tegen haar verstek zal verlenen en de vordering zal toewijzen, tenzij deze haar onrechtmatig of ongegrond voorkomt.
TENEINDE:
alsdan en aldaar te horen eis doen en concluderen, dat:
1. -telecomprovider- niet voldoet aan de afspraken die schriftelijk zijn vastgelegd in het contract dat op 17-9-2011 is afgesloten via internet met eiser. (bijlage 1,4,5) Er is geen bereikbaarheid in het buitenland, en hierdoor loopt de eiser schade op. Pas na het indienen van een klacht op 22-11-11 reageert de gedaagde ( bijlage 3) met de mededeling dat voor het wegnemen van de “blokkade” een bedrag van 200 euro moet worden zeker gesteld (overgemaakt naar de bankrekening van gedaagde).
2. Tevens geeft de gedaagde via email (bijlage 2) aan dat van “onbeperkt supersnel internet” zoals eiser heeft besteld, geen sprake is. Er ligt immers een limiet aan het dataverbruik (dus niet onbeperkt (van Dale: on.be.perkt bn, bw onbegrensd)) en na overschrijding van deze limiet (waarvan de hoogte niet vast staat of bekend gemaakt wordt, en dus ook niet geverifieerd kan worden tegen de beweringen van de gedaagde) zal de snelheid aanzienlijk dalen (dus niet supersnel (van Dale; su.per pred bn, bw bijzonder goed; geweldig)).
3. De eiser heeft nog nauwelijks gebruik kunnen maken van supersnel internet zoals is beloofd door -telecomprovider-. Pas 2 keer heeft de eiser met een hogere snelheid dan 20 kilobyte per seconde kunnen internetten. Ter verduidelijking: de snelheid die beloofd werd bij dit abonnement is ruim 25 keer hoger, 500 kilobyte per seconde (oftewel 3,6 megabit per seconde)
4. Op 6, 8 en 10 december 2012 heeft eiser reeds klachten ingediend over de bereikbaarheid en snelheid van de service van -telecomprovider-. Dit heeft niet tot oplossingen mogen leiden.
5. Op 22-11-11 heeft eiser de gedaagde in verzuim gesteld.(bijlage 3)
Substantieringsplicht
3. gedaagde heeft op de ingebrekestelling (bijlage 3) gereageerd met een verwijzing naar de voorwaarden van het contract en een vermelding op de website van -telecomprovider-. Hierop zou staan dat -telecomprovider- de mogelijkheid heeft om een simkaart te blokkeren. Ook zou op de website staan dat de eerste 4 maanden bellen in het buitenland geblokkeerd zou zijn.Het is volgens -telecomprovider- niet mogelijk deze blokkade voortijdig te verwijderen.
Weerlegging verweer
4. Op de website van -telecomprovider- is na inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord de status van het abonnement te zien. Hier staat duidelijk vermeld dat er geen blokkade is voor bellen en gebeld worden in het buitenland. Toch kan eiser geen gebruik maken van zijn abonnement in het buitenland. Een verbinding wordt niet geaccepteerd door de buitenlandse providers. Van een blokkade op bellen en gebeld worden in het buitenland word nergens in het contract of de algemene voorwaarden melding gemaakt en eiser was hiervan dus niet op de hoogte. Redelijkerwijs kan niet van eiser verwacht worden dat deze alle informatie van de website kent alvorens tot een overeenkomst over te gaan.
Bewijsaanbod
5. Eiser biedt van al haar stellingen uitdrukkelijk bewijs aan, (in het bijzonder door middel van het (doen) horen van getuigen), doch zonder hierdoor een niet van rechtswege op haar rustende bewijslast te willen aanvaarden.
MITSDIEN:
dat het uw Rechtbank moge behagen om bij vonnis, voor zoveel mogelijk uitvoerbaar bij voorraad:
gedaagde te veroordelen tot:
1. Het aanpassen van de reclame-uitingen of de werkwijze van -telecomprovider- zodat er duidelijkheid bestaat over het blokkeren van nieuwe aansluitingen in het buitenland
2. Het aanpassen van de reclame-uitingen of de werkwijze van -telecomprovider- zodat duidelijk is dat er geen sprake is van “onbeperkt supersnel internet” of dat deze claim wordt ondersteund door daadwerkelijk leveren van “onbeperkt supersnel internet”.
3. Het per direct activeren en geactiveerd houden van alle services en diensten in alle landen en ten alle tijden totdat de eiser het abonnement beëindigd op straffe van een dwangsom van 10 euro per dag dat gedaagde hieraan niet voldoet.
4. Het vergoeden van de extra kosten die door de eiser zijn gemaakt doordat er geen sprake was van bereik in het buitenland vanaf het begin van het abonnement tot het beëindigen van de “blokkade”. De hoogte van deze kosten bedragen wegens frequent buitenland bezoek 10 euro per dag, gerekend vanaf het moment van ingang van het contract op 17-09-2011 tot het wegnemen van de “blokkade”.
5. Het per direct leveren van onbeperkt supersnel internet aan eiser, en blijven leveren totdat de eiser het abonnement beëindigd op straffe van een dwangsom van 10 euro per dag dat gedaagde hieraan niet voldoet. Bij een goede ontvangst binnen het bereik van het netwerk vind eiser een snelheid van minimaal 75% van de beloofde snelheid op dit moment redelijk. Minder snel voldoet niet aan het bij de eiser geschapen verwachtingspatroon van “supersnel internet”.
6. Het in mindering brengen van alle soorten extra “incasso” en “administratie” kosten op de facturen van de gedaagde zolang de service van gedaagde niet in orde is en de factuur is betwist.
II. de buitengerechtelijke incassokosten ad €........, althans een door uw Rechtbank ik goede justitie te bepalen
bedrag;
V. de kosten van deze procedure, alsmede de nakosten, alles evenzeer te
vermeerderen met de wettelijke rente, voor zover mogelijk, indien deze kosten niet zijn voldaan
binnen veertien dagen na het in deze te wijzen vonnis.
De kosten dezes zijn voor mij, deurwaarder, €
Deurwaarder |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 02 jan 2012 17:58 Onderwerp: |
|
|
Uw belangrijkste argument is dat de provider niet duidelijk heeft gemaakt dat u pas na 4 maanden in het buitenland gebruik kon maken van het abonnement.
Maar de beginvraag is dan: Op basis waarvan kon u opmaken dat u überhaupt gebruik kon maken van de telefoon in het buitenland?
Om misbruik te voorkomen is het gangbaar dat telco's pas na een aantal betaalde maanden (of een borg) roaming activeren voor nieuwe abonnee's. Waaruit maakte u dan op dat dit niet op u van toepassing was?
Maar goed, het enkel te stellen dat u iets niet wist of niet kon weten, is niet voldoende om een vordering toegwezen te krijgen. Het is dan eerst belangrijk om te stellen dat u er vanuit mocht gaan dat er op een andere wijze inhoud aan de overeenkomst gegeven zou worden. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
mattjeu
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 129
|
Geplaatst: do 05 jan 2012 18:55 Onderwerp: |
|
|
Beste Dennis,
jij geeft aan dat het gangbaar is dat "telco's pas na een aantal betaalde maanden (of een borg) roaming activeren voor nieuwe abonnee's"
Ik heb al tientallen abonnementen voor mezelf en anderen afgesloten in de afgelopen 15 jaar, maar ben dit nog nooit tegengekomen. Ook ben ik iemand die de kleine lettertjes graag door leest. Vandaar dat ik zo kwaad ben dat een dusdanig belangrijke mededeling nergens in het contract of in de algemene voorwaarden staat. Jij vind het gangbaar dat telco's dit doen, maar waar baseer jij dit dan op? Ik kan immers nergens iets vinden wat zou aangeven wat "gangbaar" is. Elk contract is anders, en een beperkende factor moet daar duidelijk in staan aangegeven. Ook al is dit "gangbaar", of niet?
Maar goed, ik zal bewijzen dat in mijn afgelopen 15 jaar nog nooit iets dergelijks is voorgekomen en dat ik dit dus absoluut niet normaal is. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 06 jan 2012 12:24 Onderwerp: |
|
|
mattjeu schreef: | Beste Dennis,
jij geeft aan dat het gangbaar is dat "telco's pas na een aantal betaalde maanden (of een borg) roaming activeren voor nieuwe abonnee's"
Ik heb al tientallen abonnementen voor mezelf en anderen afgesloten in de afgelopen 15 jaar, maar ben dit nog nooit tegengekomen. Ook ben ik iemand die de kleine lettertjes graag door leest. Vandaar dat ik zo kwaad ben dat een dusdanig belangrijke mededeling nergens in het contract of in de algemene voorwaarden staat. Jij vind het gangbaar dat telco's dit doen, maar waar baseer jij dit dan op? Ik kan immers nergens iets vinden wat zou aangeven wat "gangbaar" is. Elk contract is anders, en een beperkende factor moet daar duidelijk in staan aangegeven. Ook al is dit "gangbaar", of niet?
Maar goed, ik zal bewijzen dat in mijn afgelopen 15 jaar nog nooit iets dergelijks is voorgekomen en dat ik dit dus absoluut niet normaal is. |
Voordat ik aan mijn professionele carriere begon, heb ik een aantal jaar bij BelCompany gewerkt...
Maar goed, mijn belangrijkste punt is niet zozeer dat jij moet bewijzen dat het in de afgelopen jaren nooit op deze manier is gegaan, maar is een andere.
Jij moet eerst aantonen dat jij een een abonnement hebt afgenomen waarbij de mogelijkheid om in buitenland bellen inbegrepen (mogelijk) was. En jij moet bewijzen dat er de indruk is gewekt dat je dus ook meteen in het buitenland kunt bellen, althans dat het gebruik dan niet beperkt is.
Zonder me echter in alle huidige voorwaarden verdiept te hebben, weet ik nog wel hoe het een aantal jaar geleden werkte. De mogelijkheid om in het buitenland te bellen werd geactiveerd middels het afnemen van aanvullende dienstverlening. Deze aanvullende dienstverlening had eigen algemene voorwaarden. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
mattjeu
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 129
|
Geplaatst: vr 06 jan 2012 16:49 Onderwerp: |
|
|
ik vond dit op de website van youfone:
"
Wanneer u in het buitenland bent, zoekt uw telefoon een buitenlands netwerk. Meestal gaat dit automatisch. U belt dan tijdelijk via een plaatselijk netwerk dat doorschakelt naar 1 van onze internationale netwerken. Dit wordt 'roaming' genoemd. Al onze roaming partners zijn geselecteerd door Youfone in samenwerking met KPN.
"
en in de AV
"
Youfone kan de technische eigenschappen van de Diensten en/of het netwerk en/of de roaming in andere landen wijzigen. De klant kan gebruik maken van het aangegeven netwerk met inachtneming van de gebruiksmogelijkheden, kwaliteitskenmerken en voorschriften die in
de desbetreffende landen gelden"
en ook in de AV
"
Indien (tijdelijk) gebruik wordt gemaakt van een netwerk van een andere aanbieder van belektronische communicatiediensten, hetgeen voornamelijk buiten Nederland zal plaatsvinden,
dan zal de klant alle (bijzondere) kosten en toeslagen, die daarmee gepaard gaan, aan Youfone verschuldigd zijn. Hiertoe behoren ook de kosten van het accepteren of automatisch doorverbinden van een oproep, terwijl de Klant zich buiten het bereik van het Youfone Netwerk bevindt"
ik heb tevens een lijst van 7 nederlandse providers toegevoegd die geen beperkingen hebben voor bellen in het buitenland. (tenminste geen vermelding hiervan maken) |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|