|
Auteur |
Bericht |
jeanbob
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 11
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 15:14 Onderwerp: Regelgeving mbt werknemers uit het buitenland |
|
|
Beste mensen,
Mijn zwager woont in Estland en hij heeft aldaar een bedrijf waar hij Esten in dienst heeft, die hij uitzendt om voor een Nederlandse klant te werken in de zeevaart/rederij. Ik vroeg me af wat de toepasselijke wetgeving is m.b.t. belastingafdrachten en (ziektenkosten)verzekeringen. En zijn er ook speciale regelingen voor de zeevaart?
En hoe zit het met de regelgeving als mijn zwager voor zijn Ests bedrijfje iemand uit Letland in dienst neemt? Wat is dan de toepasselijke wetgeving?
Ik hoop dat iemand dit voor mij kan verhelderen of wellicht kan vertellen waar ik moet zoeken in de Europese regelgeving op dit gebied. Zowel Letland als Estland zijn overigens lid van de EU.
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 16:01 Onderwerp: |
|
|
Heb geen antwoord voor je, maar weet wel dat het belangrijk is om te weten of de werknemers (die voor de Nederlandse klant gaan werken) in Nederland werken, of in Estland. |
|
|
|
 |
jeanbob
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 11
|
Geplaatst: zo 12 feb 2012 17:32 Onderwerp: |
|
|
De werknemers gaan in Nederland werken;) |
|
|
|
 |
|