jojobobo
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 dec 2011 14:12 Onderwerp: Is een huurcontract met een niet bestaand huisnummer rechtsg |
|
|
Ik heb een huurcontract getekend, en voordat ik de sleutel kreeg wilde ik internet etc. afsluiten. Dat lukte niet: "het adres bestaat niet"...
Voorheen was het 1 pand, inmiddels is het pand gerenoveerd: beneden een winkel, daarboven 3 zelfstandige woonruimtes. Ik woon op "C'.
Ik heb dit gemeld bij de bemiddelende makelaar (NVM), maar die verwees mij naar de beheerder. De beheerder gaf aan dat ik alles moest aanvragen op nummer 10, daarna zou hij de aannemer vragen alles te splitsen. Maar dat was waanzin, aldus KPN destijds.
Ik kan ook geen elektra/gasmeter aanvragen; huisnummer bestaat niet volgens E-on. Ik heb wel gas/licht maar dat wordt afgetapt uit de winkel. Ik kan dus zelf ook niet de stoppen uitzetten (ze zitten er wel, maar doen niks). TOen 4 wk geleden kortsluiting was in de winkel (in het weekend) hadden wij dus een probleem: wij zaten in het donker. E.e.a. is toen opgelost omdat 1 van de andere winkeliers hier wist wie de eigenaar van het pand was; hij heeft in het weekend de stoppen in de winkel weer aangezet.
Er zijn nog steeds gebreken: ik heb geen gaspitten (kan dus niet koken)....
Ik heb al in april gemeld dat ik geen huisnummer heb. Maar ik kon me dus niet inschrijven in de gmeente, en nog erger:
ik kan daarom geen huurtoeslag aanvragen bij de BD
Ik kan geen uitkering aanvragen
Dus al met al zit ik nu met een probleem:
Ik deed telemarketing vanuit huis voor mijn werk; met een dongle lukte dat niet. Ik moest daarom een uitkering aanvragen, maar dat kon dus niet vanwege het feit dat ik me niet in kan schrijven.
Ik eet bij mijn moeder; huisbaar heeft pas in nov. aangegeven dat hij huisnummer aan ging vragen. Tot op hede niks gehoord.
Ik kan mijn huur niet meer betalen, en de huisbaas stuurt nu de deurwaarder.
Kan de huisbaas mij uitzetten? Kan ik me beroepen op een niet-rechtsgeldig contract? Immers, niemand mag zelf huisnummers uitgeven...
Graag adviezen. |
|