|
Auteur |
Bericht |
Bianca1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 19 dec 2011 19:56 Onderwerp: Concurrentie beding |
|
|
Mijn getekende arbeidsovereenkomst is zoek. Stel ik ga bij de concurrent werken of ik begin voor mezelf met een soortgelijk product, in dezelfde branche. Heb ik dan nog wel een concurrentiebeding? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 20 dec 2011 2:10 Onderwerp: |
|
|
Je werkgever is zijn kopie van je contract kwijt?
Als jij erkent dat je een schriftelijke arbeidsovereenkomst bent aangegaan met concurrentiebeding, dan is dat concurrentiebeding gewoon nog steeds geldig. Het stuk papier heeft slechts een bewijsfunctie wanneer hierover een geschil bestaat.
Als je zelf nog wel het contract hebt, ligt het in de rede dat je je werkgever hiervan een kopie verstrekt. Zou de zaak ooit voor de rechter komen en weiger je inzage te geven in jouw kopie van het contract terwijl bekend is dat je het nog wel hebt, dan kan de rechter hieruit de conclusie trekken die hem goed dunkt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Bianca1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 dec 2011 18:29 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Bona Fides!
Hij is inderdaad zoek bij mijn werkgever, ik heb aangegeven geen kopie te hebben. Dan lijkt het me geen probleem? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 20 dec 2011 18:41 Onderwerp: |
|
|
Bianca1969 schreef: | Bedankt Bona Fides!
Hij is inderdaad zoek bij mijn werkgever, ik heb aangegeven geen kopie te hebben. Dan lijkt het me geen probleem? |
Huh?
Waar gaat het mis?
Als jij erkent dat je een schriftelijke arbeidsovereenkomst aan bent gegaan, waarin een concurrentiebeding is opgenomen, dan ben je gebonden aan dat concurrentiebeding!
Bona Fides zegt dat het bewijsprobleem oplevert, maar zegt niet dat het niet bewezen kan worden... De werkgever kan ook op andere manieren aannemelijk maken dat hij schriftelijk met jou een concurrentiebeding is overeengekomen: getuigenverklaringen, of verklaringen van de gangbare praktijk, of weet ik veel wat... _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 20 dec 2011 19:50 Onderwerp: |
|
|
En bovendien zijn partijen verplicht de waarheid te vertellen (art. 21 Rv). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|