Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Tezz
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 15 dec 2011 20:16 Onderwerp: Erfrecht: geld geleend van inmiddels overleden familielid |
|
|
Ik bevind mij in een penibele situatie. Heb 2 jaar geleden geld geleend (paar duizend euro) (niets op papier gezet, ik gaf maandelijks een bedrag handje contantje) van een familielid. Deze is onlangs overleden.
Nu willen de andere erfgenamen (totaal 3, ik ben er ook eentje van) het bedrag wat ik had geleend in mindering brengen op de nalatenschap, terwijl ik dus maandelijks geld heb afbetaald. Ik kan niet aantonen hoeveel ik heb afgelost daar dit contant ging. Zij kunnen niet aantonen dat ik geld heb geleend en ook niet hoeveel.
U begrijpt, de situatie is tamelijk vervelend ondertussen.
Er was een testament waarin wij 3-en als erfgenamen staan vermeld. Verder niets. Hoe zou de verdeling netjes moeten plaatsvinden? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 15 dec 2011 21:06 Onderwerp: Re: Erfrecht: geld geleend van inmiddels overleden familielid |
|
|
Tezz schreef: | Ik bevind mij in een penibele situatie. Heb 2 jaar geleden geld geleend (paar duizend euro) (niets op papier gezet, ik gaf maandelijks een bedrag handje contantje) van een familielid. |
Je bedoelt dat je maandelijks een deel van het geleende bedrag hebt terugbetaald, begrijp ik na lezeing van je hele bericht.
Quote: | Ik kan niet aantonen hoeveel ik heb afgelost daar dit contant ging. |
Weet je voor jezelf welk deel je hebt afgelost? Hield je dat alleen in je hoofd bij (en verwachtte je dat het familielid dit ook deed)? Of helemaal niet?
Quote: | Er was een testament waarin wij 3-en als erfgenamen staan vermeld. Verder niets. Hoe zou de verdeling netjes moeten plaatsvinden? |
Als wel de lening kan worden aangetoond en jij niet kunt geloofwaardig kunt maken dat je een deel hebt afgelost (en welk deel), dan ligt het voor de hand dat de gehele lening wordt verrekend met jouw erfdeel. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|