Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Pannekoek28
Leeftijd: 30 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: za 17 dec 2011 14:33 Onderwerp: vraag over overeenkomst minderjarige |
|
|
Hallo allemaal,
zie de brief die ik heb verzonden naar de Consumentenbond hieronder.
Geachte heer/mevrouw,
Allereerst spijt het mij dat ik via deze manier U moet benaderen. Ik kon nergens een e-mail adres vinden om jullie te benaderen. De reden dat ik U persoonlijk wil benaderen is omdat mijn lidmaatschap een bijzondere draai heeft.
Sinds een paar weken tijd ben ik geregistreerd op deze website, omdat ik per toeval hierop terecht kwam toen ik aan het kijken was voor een nieuwe ultrabook. Om dat artikel te kunnen lezen moest ik zijn ingelogd, en dus zijn geregistreerd. Ik ging naar de registratiepagina, en maakte een account aan puur om dat ene artikel te lezen.
Toen ik vanmorgen wakker werd zag ik een brief van jullie in de brievenbus liggen waar in stond dat ik een bedrag van €30 moest betalen, vanwege mijn lidmaatschap.
Ik vraag jullie hierbij om dit lidmaatschap per direct stop te zetten en deze acceptgiro 'te vernietigen', daar ik pas 17 jaar ben en ik dus handelingsonbekwaam ben. (zie artikel 1:233 BW en 1:234 BW lid 1) in het eerstgenoemde artikel staat onder andere dat een minderjarige een persoon is die de leeftijd van 18 jaar nog niet heeft bereikt, daar ik pas 17 jaar ben, ben ik dus nog minderjarig en dus niet handelingsbekwaam (artikel 1:234 BW).
Nogmaals excuses dat ik U probeer te overtuigen via deze manier, maar ik zag geen andere mogelijkheid en wil natuurlijk zo snel mogelijk uitsluitsel hierover hebben.
Met vriendelijke groet,
Daan [achternaam]
mijn vraag: kan ik de overeenkomst ongedaan maken? kan ik zorgen dat ik die €30 niet hoef te betalen omdat ik minderjarig ben?
heb ik mij beroept op de juiste rechten?
weet nog niet veel over dit onderwerp, ben pas een eerstejaars student HBO.. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 dec 2011 16:41 Onderwerp: |
|
|
Om bij de consumentenbond in te kunnen loggen moet je eerst lid worden.
https://www.consumentenbond.nl/lidworden/?signOnAboSapCode=AL0016
Daar staat met koeienletters wat het kosten gaat. Tevens staat er duidelijk dat je verklaart 18 jaar of ouder te zijn.
Of je er onderuit kan komen weet ik niet. Ik ben geen jurist o.i.d maar als je mijn kind was geweest had ik je leuk laten opdraaien voor dit lidmaatschap. Misschien dat je dan eerst gaat lezen voordat je klakkeloos iets invult.
Maar misschien dat er juristen hier zijn die wel een wet weten waar je je op kan beroepen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 17 dec 2011 17:34 Onderwerp: Re: vraag over overeenkomst minderjarige |
|
|
Pannekoek28 schreef: | mijn vraag: kan ik de overeenkomst ongedaan maken? |
Nee, want jij bent minderjarig.
Vraag je ouders de overeenkomst te vernietigen of wacht tot je 18 bent. Vernietiging is mogelijk, tenzij het voor een 17-jarige "in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk" is om lid te worden van de Consumentenbond. En dat zou wel eens het geval kunnen zijn.
Slaagt de vernietiging echter toch, dan heb je nog steeds onrechtmatig gehandeld, maar kan de Consumentenbond niet veel meer dan de werkelijke schade op je verhalen. Op administratiekosten na zie ik geen schade. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|