roncombi
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 dec 2011 15:08 Onderwerp: 65 uur beschikbaar op last van baas, 38 uur betaald krijgen? |
|
|
hallo allemaal,
ik heb een vraag maar zal eerst even uitleggen hoe dit gekomen is.
ik ben werkzaam als rij instrukteur in loondienst, krijg per gewerkt uur betaald maar aan gezien het normaal gespoken rond de 40 per week is vond ik dit nooit erg.
echter loopt het nu al een tijdje niet zo, met als gevolg dat ik soms maar 22 per week werk had en ook maar 22 uur per week betaald krijg.
in mijn contract staat dat ik 40 uur uitbetaald zou moeten krijgen maar heb dit nog nooit gehad.
voor heen zat ik altijd rond die 40 uur maar nu dus niet meer.
heb een brief gestuurd aan mijn werkgever en ben toen uit genodigd op gesprek.
hij steld nu voor om een vast salaris aan mij te gaan betalen bv 1700 voor 38 uur per week en de extra uren gewoon extra uitbetalen als dat zich voor doet.
de uren die hij gaat voorstellen weet ik nu nog niet, dit weet ik pas woensdags. zal ik er dan ook bijzetten hier.
zal wel 24 uur per week worden maar daar ga ik niet mee akkoord.
ik ben nu ongeveer anderhalf jaar in dienst en heb een vast dienstverband voor onbepaalde tijd.
ik heb een rooster waarbij de leerlingen zelf kunnen inplannen wanneer ze willen rijden.
ik heb daar 52 uur open staan waar de leerlingen zich kunnen plannen.
mijn werktijden zijn ma 9 tot 2100, woens 9 tot 2100, dond 9 tot 1800, vrijd 9 tot 1900 zat 8 tot 1400
er komen dagen dat ik om 9 uur begin tot 12 en dan pas weer om 1700 tot 2100. dus dat ik een (pauze) gat heb van 5 uur.
maar wel voor werk beschikbaar ben, dus zit te wachten op de volgende klant.
maar nu mijn vraag,
mijn baas wil dat ik meer uren beschikbaar stel in de agenda elke dag van 8 tot 2100 behalve op dinsdags. dus 65 uur.
en mij daarvoor een vast salaris geeft, voor bv 38 uur.
als ik dan meer dan 38 uur werk mij dit boven op mijn vaste salaris uitbetalen.
vraag eindelijk
mag mijn baas mij voor 65 uur beschikbaar houden en maar voor 38 uur een vast salaris geven?
of moet hij mij dan ook 65 uur gaan betalen?
als iemand meer info nodig heeft dan geef ik dat graag, heb geprobeerd zoveel mogelijk erbij te zetten.
als iemand ergens een "R" mist dan klopt dat. mijn dochter van 2 vond die erg mooi en heeft het van mijn laptop getrokken. |
|