Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
maxgro
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 04 dec 2011 22:16 Onderwerp: achtergehouden goederen bij erfenis --art 792 burgelijk web |
|
|
Beste Mensen
Graag hoor ik een professioneel advies mbt onderstaande.
Vader is bijna 2 jaar geleden overleden.
er was een oud testament met vruchtgebruik voor moeder.
moeder heeft de woning in nederland verkocht en deze is in de verdeling meegenomen.
Notaris heeft verdeling geregeld, mede na een taxatie van bezittingen door een beëdigd taxateur.
dmv een officieel schrijven heeft de verdeling plaatsgevonden.
Echter nu blijkt ten tijde van de behandeling door de notaris er door moeder en nog 2 erfgenamen verzwegen is dat er in de erfenis nog een woning met grond en een een bebouwd perceel in bezit waren. Dit bezit is heel bewust uit de verdeling gehouden met doel andere erfgenamen hier niet in mee te laten delen.
ik heb op internet gezocht en zag dat hier mogelijk art 792 van het burgelijk wetboek van toepassing is.
Wie kan mij zeggen welke stappen en in welke volgorde ik kan en moet zetten.
Ik hoor graag uw reactie. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 04 dec 2011 23:35 Onderwerp: |
|
|
Het huidige BW bevat alleen een artikel 792 in boek 8 BW. Dit artikel bedoel je niet (gaat over binnenschepen). Ik zou niet weten welk artikel je wel bedoelt.
Als ik voor het gemak aanneem dat er sprake was van een gemeenschap van goederen, maakt de woning voor 50% deel uit van de nalatenschap van je vader. Dat de woning niet bij de verdeling is betrokken betekent dat de woning nog niet verdeeld is. Dat wil zeggen dat de erfgenamen nu ieder een aandeel hebben in de eigendom van de woning (van in totaal 50%, de andere 50% was dus al van je moeder, althans onder mijn aanname). Er kan nog steeds verdeeld worden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|