|
Auteur |
Bericht |
Wernaire
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 29 nov 2011 22:33 Onderwerp: Huurrecht: terugbetaling borg met huurachterstand |
|
|
Beste lezer,
Eerst zal ik u een situatieschets geven:
Ik woon samen met iemand (persoon B). Nu wilden wij graag onze huurovk opzeggen aangezien wij daar niet langer wilden wonen.
Nu is het zo dat er in ons -gezamelijk- contract staat dat wij een huursom moeten betalen van X Euro. Ik zorgde altijd voor een gedeelte van de huur (Y) en zij zorgde altijd voor het andere gedeelte van de huur (Z).
De huurbaas heeft geduld dat wij het totale bedrag X verdeelden over Y en Z (dit heb ik op de e-mail).
Echter blijkt achteraf dat zij een huurachterstand heeft van 2 maanden.
Nu is mijn vraag alsvolgt: kan ik mijn gedeelte van de borg terugkrijgen of is dit simpelweg onmogelijk omdat er 'een' huurachterstand is?
Tevens beweert de huurbaas dat wanneer ik uberhaupt 'mijn gedeelte' van de borg terugkrijg, ik ook een incassobureau achter me aan krijg gezien de huurachterstand en het gezamelijk contract.
Graag heb ik uw zienswijze hierop.
Alvast bedankt,
Wernaire |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 30 nov 2011 2:31 Onderwerp: |
|
|
Er lijkt me hier sprake van contractuele medehuur. Contractuele medehuurders zijn normaal gesproken hoofdelijk aansprakelijk voor betaling van de huursom. De verhuurder heeft dus gelijk. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|