Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Silvie
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 9:41 Onderwerp: Nog geen getekend contract, wel aan het werk, uren gekort |
|
|
Beste allemaal,
Ik ben niet echt thuis in de rechten, dus vandaar mijn vraag:
Afgelopen juni ben ik gestart met het vervullen van een werkervaringsplaats. Hiervoor kreeg ik een vergoeding, vergelijkbaar met een stagevergoeding.
Bij aanvang van deze werkervaringsplaats is overeengekomen dat ik vanaf 1 november een zwangerschapsverlof zou gaan invullen. Mijn werkervaringsplaats startte voor 32 uur per week, en zo zou ook de periode van de zwangerschapsvervanging eruit zien.
Ik kreeg in eerste instantie een leer-werk overeenkomst, van 1 juni tot 1 november. Halverwege oktober had ik echter nog geen overeenkomst gezien vanaf 1 november, dus ik heb hier verschillende keren om gevraagd. Ze waren hier mee bezig, maar het kwam eraan.
Inmiddels is het november, ik heb nog geen contract gezien, maar ben gewoon 4 dagen werkzaam gebleven. Nu is mijn contract klaar, maar willen ze me per 1 december ineens 3 dagen laten komen i.p.v. 4. Dit is niet conform de mondelinge overeenkomst en ik voel me dan ook eigenlijk niet helemaal happy met deze uitkomst. Wat zijn nu mijn rechten in deze en wat is redelijk? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 15:07 Onderwerp: |
|
|
Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgeldige overeenkomst. Hij is alleen erg lastig om ook te bewijzen.
Je hebt recht op je contract voor 4 dagen, maar omdat af te dwingen zul je met bewijs moeten komen. Nu is het niet zo dat je in dergelijke kwestie waterdicht bewijs moet kunnen overleggen, maar is "enkel" vereist dat je jouw versie van het verhaal meer aannemelijk kunt maken, dan de versie die de werkgever vertelt. Denk aan verklaringen van collega's, e-mails, en andere zaken die verwijzen naar jouw versie. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|