Silvie
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 9:40 Onderwerp: Nog geen getekend contract, wel aan het werk, uren gekort |
|
|
Beste allemaal,
Ik ben niet echt thuis in de rechten, dus vandaar mijn vraag:
Afgelopen juni ben ik gestart met het vervullen van een werkervaringsplaats. Hiervoor kreeg ik een vergoeding, vergelijkbaar met een stagevergoeding.
Bij aanvang van deze werkervaringsplaats is overeengekomen dat ik vanaf 1 november een zwangerschapsverlof zou gaan invullen. Mijn werkervaringsplaats startte voor 32 uur per week, en zo zou ook de periode van de zwangerschapsvervanging eruit zien.
Ik kreeg in eerste instantie een leer-werk overeenkomst, van 1 juni tot 1 november. Halverwege oktober had ik echter nog geen overeenkomst gezien vanaf 1 november, dus ik heb hier verschillende keren om gevraagd. Ze waren hier mee bezig, maar het kwam eraan.
Inmiddels is het november, ik heb nog geen contract gezien, maar ben gewoon 4 dagen werkzaam gebleven. Nu is mijn contract klaar, maar willen ze me per 1 december ineens 3 dagen laten komen i.p.v. 4. Dit is niet conform de mondelinge overeenkomst en ik voel me dan ook eigenlijk niet helemaal happy met deze uitkomst. Wat zijn nu mijn rechten in deze en wat is redelijk? |
|