|
Auteur |
Bericht |
baslemmens
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 nov 2011 21:55 Onderwerp: Kinderopvang toeslag probleem |
|
|
Mijn ex en ik hebben kinderen samen, maar zijn niet getrouwd.
We maken gebruik van de kinderopvang. Ik betaal deze volledig en maak daarbij gebruik van de kinderopvangtoeslag. In feite heb ik de kinderopvang zelf niet nodig, omdat ik de kinderen enkel in het weekend zie.
Mijn ex is sinds kort verhuisd en onze kinderen zijn nu ook bij haar ingeschreven. Dit betekent dat de kinderopvangtoeslag die voorheen naar mijn rekening overgemaakt werd, nu naar mijn ex haar rekening overgemaakt wordt. Tot zover geen probleem.
Nu vroeg ik of zij de kosten voor de opvang nu zelf wil dragen of eventueel de kinderopvangtoeslag naar mij over wil maken, zodat ik de kosten zelf kan dragen.
Zij werkt hier niet aan mee en vind het wel oké dat ik de kinderopvang betaal en zij de toeslag krijgt.
Daarbij laat ze hem nu buiten de contracturen op de opvang, zodat er extra kosten bij de bestaande rekening komen. Hiervoor zet zij een handtekening, maar de rekening komt naar mij.
Ik wilde daarom de opvang opzeggen, maar helaas is dat ook niet mogelijk, omdat een handtekening van beide ouders nodig is om het contract op te zeggen.
Het komt er dus op neer dat ik zonder toeslag niet meer rond kom en wellicht mijn huis moet verkopen om de kinderopvang te betalen.
Kan ik dit zonder rechtzaak regelen? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 15 nov 2011 23:16 Onderwerp: |
|
|
U vraagt de toeslag aan, dus rekeningnummer laten wijzigen naar uw eigen rekeningnummer. |
|
|
|
 |
baslemmens
|
Geplaatst: wo 16 nov 2011 1:11 Onderwerp: toeslag aanvragen gaat niet |
|
|
Helaas kan ik geen toeslag krijgen, omdat de kinderen niet bij mij ingeschreven staan. Zij is de enige die dat kan en daarom kan alleen zij het rekeningnummer wijzigen waarop de toeslag gestort wordt. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 16 nov 2011 12:50 Onderwerp: |
|
|
Dan kan zij de toeslag niet krijgen.
U betaalt namelijk de opvang.
Zij moet aan het eind van het jaar de jaaropgave kinderopvang overleggen. Doet zij dit niet moet zij alles terugbetalen.
Ik zou de maand/jaarfakturen dus NIET aan haar overleggen. |
|
|
|
 |
baslemmens
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 21:30 Onderwerp: helaas ook geen optie |
|
|
Bedankt voor de suggesties.
De opvang verstrekt de jaaropgaaf éénmalig en als 1 van beide ouders een extra exemplaar nodig heeft kan dit tegen betaling van een klein bedrag. |
|
|
|
 |
|