bastiaanbode
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 28 okt 2011 10:28 Onderwerp: Voorwaarden mbt opzeggen sportschool gewijzigd na overname |
|
|
Hallo,
Ca. twee jaar geleden ben ik lid geworden van sportschool Healthcity Basic Drienerlo. Onder deze formule kun je voor 15 euro onbeperkt sporten. Ik heb toentertijd een eenjarig contract afgesloten. In de voorwaarden destijds stond het volgende geschreven m.b.t. opzegging:
'Indien ik mijn lidmaatschap niet twee kalendermaanden voor de einddatum schriftelijk bij de desbetreffende club opzeg, wordt het lidmaatschap na de contractduur automatisch verlengd voor onbepaalde duur, met een opzegtermijn van twee kalendermaanden.'
We zijn nu anderhalf jaar verder en het moment is inderdaad daar dat ik mijn contract wil opzeggen. Echter bleek de sportschool enkele maanden geleden overgenomen te zijn door Basic Fit. Voor zo ver ik weet heb ik hier geen schriftelijke notificatie van gehad maar het kan zijn dat ik deze brief heb gemist. Hoe dan ook, in de de algemene voorwaarden van Basic Fit staat het volgende m.b.t. opzegging:
´Een lidmaatschapsovereenkomst bij Basic-Fit wordt aangegaan voor de contractduur van 1 jaar vanaf de ingangsdatum, met een stilzwijgende verlenging van telkens een jaar. De ingangsdatum van de lidmaatschapsovereenkomst is de eerste dag van de kalendermaand volgend op de maand waarin Basic-Fit de aanmelding heeft ontvangen´
Een vriend van me heeft tegelijkertijd het contract met mij afgesloten maar heeft het enkele weken eerder opgezegd (het was toen al wel overgenomen door Basic Fit). Bij de balie vertelden ze hem dat zijn contract pas in Maart is afgelopen en dat hij dus nog enkele maanden moet doorbetalen. Ze hanteren hier dus duidelijk de ´nieuwe´ algemene voorwaarden. We hebben echter nooit wat gehoord m.b.t. de overname, laat staan een nieuw contract getekend.
Mijn vraag is dan ook: Mag Basic Fit na de overname van Health City Basic de algemene voorwaarden veranderen en zijn deze dan zonder meer op mij van toepassing?
Alvast bedankt voor jullie reacties. |
|