Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 19:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

VOG privéchaffeur
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pieter_1989

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 18:20    Onderwerp: VOG privéchaffeur Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb over 2 weken een sollicitatie voor privé chaffeur (studenten bijbaan). Op de website van het bedrijf staat dat er een vog voor nodig is.

Het is dan ook erg vervelend en stom dat ik afgelopen zomer met alcohol in het verkeer ben aangehouden.

Denken jullie dat ik kans maak op de vog aangezien het maar eenmalig is gebeurt?

Gr Pieter
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 19:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben je veroordeeld?

Dan denk ik dat het een duur grapje is geweest....
Een VOG voor chauffeur wordt namelijk zeker naar de veroordeling voor gevaarlijk rijden gekeken (hard/dronken/etc)
pieter_1989

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 19:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb niet moeten voorkomen (ik zat net onder die grens).

Ik heb een geldboete en een lichte educative cursus (LEMA) moeten volgen.

Ik citeer van rijksoverheid.nl ;

'Is er wel sprake van strafbaar gedrag? Dan beoordeelt het Covog of dit gedrag een belemmering vormt voor het doel waarvoor de VOG is aangevraagd. Een taxichauffeur die een VOG aanvraagt en meerdere keren is veroordeeld voor het rijden onder invloed krijgt de verklaring waarschijnlijk niet. Dit geldt ook voor een boekhouder die veroordeeld is voor fraude. Een boekhouder die veroordeeld is vanwege rijden onder invloed, heeft wel weer een kans dat hij de verklaring krijgt. Binnen 8 weken na de ontvangst van uw aanvraag, neemt het Covog een besluit.'

In het geciteerde voorbeeld staat namelijk meerdere malen veroordeeld voor het rijden onder invloed.

Daarom heb ik ook mijn twijfels..
LM

Leeftijd: 52

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 19:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar niet onder de strafrechtelijke grens. Dat je niet hoeft voor te komen komt waarschijnlijk omdat je een strafbeschikking / schikking hebt geaccepteerd. Dit wordt geregistreerd.
pieter_1989

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 19:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ik snap dat het is geregistreerd. Ik heb inderdaad de schikking (geldboete en lema) geaccepteerd. Maar dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
hilde12

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een schikking komt ook in de justitiële documentatie.
De vog kan hier dus op afgewezen worden.
pieter_1989

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 20:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo ver was ik al. Ik vraag me alleen af hoe groot die kans is omdat ik verder ook nog nooit in aanraking ben gekomen met justitie..

Als die kans namelijk groot is dan ga ik mijn tijd niet verdoen aan die sollicitatie
hilde12

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 20:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat kan niemand je vertellen, alleen diegene die je aanvraag behandelt.
pieter_1989

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 20:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nouja mensen die misschien een soortgelijke ervaring hebben gehad. Maargoed ik doe die sollicitatie gewoon en dan maar hopen dat degene die mijn aanvraag behandeld een goede dag heeft
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 21:16    Onderwerp: Re: VOG privéchaffeur Reageer met quote Naar onder Naar boven

pieter_1989 schreef:
Hallo,

Ik heb over 2 weken een sollicitatie voor privé chaffeur (studenten bijbaan). Op de website van het bedrijf staat dat er een vog voor nodig is.

Het is dan ook erg vervelend en stom dat ik afgelopen zomer met alcohol in het verkeer ben aangehouden.

Denken jullie dat ik kans maak op de vog aangezien het maar eenmalig is gebeurt?

Gr Pieter

Als ik jou was zou ik 'm gewoon aanvragen. Als je 'm niet krijgt, dan krijgt je potentiele werkgever daar geen bericht van en je krijgt snel genoeg uitslag (meestal is dat binnen 2 weken). Dan kan je alsnog van je sollicitatie afzien.
pieter_1989

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 21:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan hem volgens mij niet zomaar aanvragen want de werkgever moet juist een gedeelte invullen met de vereisten van de functie, paraaf van het bedrijf, naam vertegenwoordiger enz enz..
hilde12

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 21:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Pieter: klopt.

Quote:
U ontvangt het aanvraagformulier van degene die u om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoekt. Vaak is dat uw werkgever. De werkgever moet op het formulier aangeven wat het doel van de aanvraag is en de aanvraag ondertekenen.

bron: overheid.nl
Leer Ling

Leeftijd: 124
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: di 08 nov 2011 11:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LM schreef:
Maar niet onder de strafrechtelijke grens. Dat je niet hoeft voor te komen komt waarschijnlijk omdat je een strafbeschikking / schikking hebt geaccepteerd. Dit wordt geregistreerd.

Off topic: ik dacht dat geldboeten voor verkeersdelicten transacties zijn waarmee je de vervolging 'afkoopt'.

(geen strafbeschikking, dat is inderdaad een daad van vervolging).

Heb je dan nog altijd een een aantekening op je strafblad, ook al heb je je vervolging 'afgekocht'? Of is dat een andere registratie??
Leer Ling

Leeftijd: 124
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: di 08 nov 2011 11:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

. dubbel gepost
dr.dunno

Leeftijd: 45
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: di 08 nov 2011 16:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pieter_1989 schreef:
Je kan hem volgens mij niet zomaar aanvragen want de werkgever moet juist een gedeelte invullen met de vereisten van de functie, paraaf van het bedrijf, naam vertegenwoordiger enz enz..

Ik ken de regeling niet, maar is het werkelijk nodig dat een derde hem aanvraagt? je zou natuurlijk zelf ook gewoon de aanvrager kunnen zijn om te weten wat er over je geregistreerd is, al moet dat ook te WOB'en zijn of anderszins aan te vragen lijkt mij.

Verder zou TS natuurlijk kunnen overwegen eerlijk te vertellen dat, alhoewel dat naar alle waarschijnlijkheid niet in de weg staat aan het verlenen van de VOG, hij eenmalig in de fout is gegaan bij dat incident waarbij hij op een te laat moment in de avond de rol van Bob toebedeeld heeft gekregen en daar jammer genoeg ook mee akkoord is gegaan, dat hij z'n straf daarvoor heeft doorlopen (geldboete + heropvoedingscursus) en nu wel beter weet.

Dat bedrijf werkt alleen maar met studenten en reken maar dat ze zelf ook wel weten dat meerderen ervan in hun eigen tijd ook in de fout gaan. Eerlijkheid zou juist zeer kunnen worden gewaardeerd. Altijd een beter plan dan gewoon niet gaan solliciteren.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds