|
Auteur |
Bericht |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 nov 2011 8:23 Onderwerp: Ziggo en het deactiveren van smartkaarten voor digitale tv |
|
|
Gisteren was het weer zover. De 3de keer al.
Ik zet mijn tv aan, die al een paar weken niet meer aan was geweest, en het schijnt dat mijn smartkaart, die al meer dan 2 jaar in gebruik is, weer eens is gedeactiveerd door Ziggo.
Ik heb hier al eens eerder telefonisch contact met ze over gehad en ze zeggen doodleuk dat ze die kaarten deactiveren zodat hun systeem niet te vervuild raakt. Ik zou dan maar om de 3 weken ofzo de tv eens aan moeten zetten, iets waar je niet altijd aan denkt.
Maar ik zit hierdoor weer zonder tv en zal weer extra acties moeten ondernemen om weer tv beeld te gaan krijgen.
Mag dit zomaar ?
Dit is toch niet klantvriendelijk ?
Als ik ze nu een brief stuur waarin ik ze mededeel dat ik bij een volgende keer gewoon administratiekosten in rekening ga brengen voor het opnieuw moeten activeren van mijn smartkaart en dat de kosten daarvan even hoog zullen zijn als wat ik betaal voor een maand alles in 1. Is dat dan rechtsgeldig of kunnen ze gewoon door blijven gaan met hun zeer klantonvriendelijke praktijken ? _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 01 nov 2011 9:37 Onderwerp: |
|
|
Allereerst: Staat hierover iets in hun algemene voorwaarden? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 01 nov 2011 11:03 Onderwerp: Re: Ziggo en het deactiveren van smartkaarten voor digitale tv |
|
|
Michaelm schreef: | Gisteren was het weer zover. De 3de keer al.
Ik zet mijn tv aan, die al een paar weken niet meer aan was geweest, en het schijnt dat mijn smartkaart, die al meer dan 2 jaar in gebruik is, weer eens is gedeactiveerd door Ziggo.
Ik heb hier al eens eerder telefonisch contact met ze over gehad en ze zeggen doodleuk dat ze die kaarten deactiveren zodat hun systeem niet te vervuild raakt. Ik zou dan maar om de 3 weken ofzo de tv eens aan moeten zetten, iets waar je niet altijd aan denkt.
Maar ik zit hierdoor weer zonder tv en zal weer extra acties moeten ondernemen om weer tv beeld te gaan krijgen.
Mag dit zomaar ?
Dit is toch niet klantvriendelijk ?
Als ik ze nu een brief stuur waarin ik ze mededeel dat ik bij een volgende keer gewoon administratiekosten in rekening ga brengen voor het opnieuw moeten activeren van mijn smartkaart en dat de kosten daarvan even hoog zullen zijn als wat ik betaal voor een maand alles in 1. Is dat dan rechtsgeldig of kunnen ze gewoon door blijven gaan met hun zeer klantonvriendelijke praktijken ? |
Even een (niet juridisch) zijweggetje. Kan het niet zo zijn dat er "gewoon" een software update is uitgevoerd in de tussentijd, waardoor je je apparaat even uit het stopcontact moet halen, en er opnieuw insteken? Dat gebeurt namelijk met enige regelmaat, en verhelpt ook heel (eenvoudig) de meeste problemen.
Ik heb ook vaker een van de tv's (ook Ziggo) zeer lange tijd niet aan staan, en dan is een simpele "harde" reset voldoende om het geheel weer aan de praat te krijgen... Misschien een ideetje? _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Michaelm
|
Geplaatst: di 01 nov 2011 19:43 Onderwerp: |
|
|
Guthman schreef: | Allereerst: Staat hierover iets in hun algemene voorwaarden? |
Nee, niks.
Er staat wel ergens:
Quote: |
artikel 4 – duur en beëindiging registratie
De registratie van de Smartcard, als bedoeld in het eerste lid van artikel 3, geldt voor onbepaalde tijd. De Klant kan de registratie schriftelijk via de Klantenservice opzeggen tegen de eerste dag van de maand, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Als de Klant een Abonnement Aanvullend Digitaal Pakket is aangegaan waarvoor een minimum-abonnementsduur geldt, dan kan de Klant de registratie niet eerder opzeggen dan tegen het einde van die minimumduur. |
Daar maak ik toch uit op dat hun die kaart niet zonder meer te deactiveren hebben.
Er wordt wel elke maand netjes abonnementsgeld geïncasseerd.
@Dennis: Ook dat vind ik geen oplossing eerlijk gezegd. _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
Michaelm
|
Geplaatst: do 03 nov 2011 20:39 Onderwerp: |
|
|
Niemand die me een antwoord kan geven ? _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
|