Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 08 aug 2025 11:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ziggo en het deactiveren van smartkaarten voor digitale tv
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1662


BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 8:23    Onderwerp: Ziggo en het deactiveren van smartkaarten voor digitale tv Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gisteren was het weer zover. De 3de keer al.
Ik zet mijn tv aan, die al een paar weken niet meer aan was geweest, en het schijnt dat mijn smartkaart, die al meer dan 2 jaar in gebruik is, weer eens is gedeactiveerd door Ziggo.
Ik heb hier al eens eerder telefonisch contact met ze over gehad en ze zeggen doodleuk dat ze die kaarten deactiveren zodat hun systeem niet te vervuild raakt. Ik zou dan maar om de 3 weken ofzo de tv eens aan moeten zetten, iets waar je niet altijd aan denkt.
Maar ik zit hierdoor weer zonder tv en zal weer extra acties moeten ondernemen om weer tv beeld te gaan krijgen.

Mag dit zomaar ?
Dit is toch niet klantvriendelijk ?
Als ik ze nu een brief stuur waarin ik ze mededeel dat ik bij een volgende keer gewoon administratiekosten in rekening ga brengen voor het opnieuw moeten activeren van mijn smartkaart en dat de kosten daarvan even hoog zullen zijn als wat ik betaal voor een maand alles in 1. Is dat dan rechtsgeldig of kunnen ze gewoon door blijven gaan met hun zeer klantonvriendelijke praktijken ?
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 9:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereerst: Staat hierover iets in hun algemene voorwaarden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 11:03    Onderwerp: Re: Ziggo en het deactiveren van smartkaarten voor digitale tv Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michaelm schreef:
Gisteren was het weer zover. De 3de keer al.
Ik zet mijn tv aan, die al een paar weken niet meer aan was geweest, en het schijnt dat mijn smartkaart, die al meer dan 2 jaar in gebruik is, weer eens is gedeactiveerd door Ziggo.
Ik heb hier al eens eerder telefonisch contact met ze over gehad en ze zeggen doodleuk dat ze die kaarten deactiveren zodat hun systeem niet te vervuild raakt. Ik zou dan maar om de 3 weken ofzo de tv eens aan moeten zetten, iets waar je niet altijd aan denkt.
Maar ik zit hierdoor weer zonder tv en zal weer extra acties moeten ondernemen om weer tv beeld te gaan krijgen.

Mag dit zomaar ?
Dit is toch niet klantvriendelijk ?
Als ik ze nu een brief stuur waarin ik ze mededeel dat ik bij een volgende keer gewoon administratiekosten in rekening ga brengen voor het opnieuw moeten activeren van mijn smartkaart en dat de kosten daarvan even hoog zullen zijn als wat ik betaal voor een maand alles in 1. Is dat dan rechtsgeldig of kunnen ze gewoon door blijven gaan met hun zeer klantonvriendelijke praktijken ?


Even een (niet juridisch) zijweggetje. Kan het niet zo zijn dat er "gewoon" een software update is uitgevoerd in de tussentijd, waardoor je je apparaat even uit het stopcontact moet halen, en er opnieuw insteken? Dat gebeurt namelijk met enige regelmaat, en verhelpt ook heel (eenvoudig) de meeste problemen.

Ik heb ook vaker een van de tv's (ook Ziggo) zeer lange tijd niet aan staan, en dan is een simpele "harde" reset voldoende om het geheel weer aan de praat te krijgen... Misschien een ideetje?
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1662


BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 19:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Guthman schreef:
Allereerst: Staat hierover iets in hun algemene voorwaarden?


Nee, niks.
Er staat wel ergens:

Quote:

artikel 4 – duur en beëindiging registratie
De registratie van de Smartcard, als bedoeld in het eerste lid van artikel 3, geldt voor onbepaalde tijd. De Klant kan de registratie schriftelijk via de Klantenservice opzeggen tegen de eerste dag van de maand, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Als de Klant een Abonnement Aanvullend Digitaal Pakket is aangegaan waarvoor een minimum-abonnementsduur geldt, dan kan de Klant de registratie niet eerder opzeggen dan tegen het einde van die minimumduur.


Daar maak ik toch uit op dat hun die kaart niet zonder meer te deactiveren hebben.
Er wordt wel elke maand netjes abonnementsgeld geïncasseerd.

@Dennis: Ook dat vind ik geen oplossing eerlijk gezegd.
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1662


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2011 20:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niemand die me een antwoord kan geven ?
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds