Judge Tatting
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: do 27 okt 2011 0:15 Onderwerp: |
|
|
Duin schreef: | Judge Tatting schreef: | Waarom zijn er toch zoveel mensen die de oplossing van futiliteiten in het recht zoeken? |
Waarom reageer je dan zelf op futiliteiten ?
Tssss het is ook te zot voor woorden,mensen die weigeren per E-mail te corresponderen. Stel je voor zeg, wat is het volgende mensen die pin-betalingen weigeren of hun vingerafdruk weigeren af te geven (...)
== onderschriften in het Latijn zijn stoer man == |
Ik reageerde expres niet inhoudelijk, van Duin. Maar goed, ik zal met je meedenken.
Eerst zeg je dit:
Aanvullende info, de betreffende werknemer heeft ons telefonisch benaderd (zoals alle ouders) met verzoek om een E-mail adres te geven. We hebben toen aangegeven dat wij hiertoe geen behoefte voelde. Dat heeft de medewerker schriftelijk bevestigd.
Later zeg je dit:
De school koos eerder in 100% van de gevallen voor correspondentie per post, toen was ook mijn E-mail adres bekend.
Was het e-mail-adres nu, voor deze wereldramp ontstond, wel of niet bekend bij de stichting, van Duin?
Waren er wellicht redenen ,al dan niet van spoedeisende aard, die de benadering via e-mail (en daarnaast wellicht via post) kunnen verantwoorden?
Kijk, in beginsel heb je wel gelijk dat -hoewel een vergelijking met het nemen van je vingerafdrukken door een schoolbestuur echt als een tang op een varken slaat- als je aangeeft niet per e-mail benaderd wenst te worden dat men dit, zonder opgaaf van redenen, dient te respecteren.
Als je vermoedt dat een medewerker, welke waarschijnlijk niet belast is met een publieke taak en aldus niet onder de Awb zal vallen, jouw gegevens onrechtmatig aan derden heeft verstrekt zul je je juridische bronnen in de privacywetgeving moeten zoeken.
Maar van Duin, volgens mij zitten je kinderen daar op school. Is het niet in hun belang dat je ofwel gewoon via e-mail correspondeert, ofwel, als je dit probleem echt niet uit je hoofd kunt zetten (e.e.a. uiteraard om jouw moverende redenen) je gewoon op de "report spam" knop drukt en dit aan de desbetreffende medewerker, uiteraard in jouw geval per post, terugkoppelt?
Maar waarschijnlijk geldt voor jou:
== De medewerkers van de school van mijn kinderen laten zien dat ik juridisch onderlegd ben is stoer man == _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|