|
Auteur |
Bericht |
Walnootje
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 19 okt 2011 14:44 Onderwerp: Huurvermindering i.v.m. gebreken |
|
|
Hallo,
Een vriend van mij heeft sinds 1 september een nieuwe kamer. De kamer was er vrij slecht aan toe maar hij heeft deze kamer helemaal opgeknapt. Voor de overeenkomst waren de ramen zeer bevuilt en was de wasbak er slecht aan toe.
Mondeling overeengekomen was dat de verhuurder de ramen zou wassen en dat er een nieuwe wasbak ingezet werd. De wasbak is er ingezet maar er is op dit moment nog steeds geen raam gelapt.
De ramen zijn op de eerste etage en mijn vriend kan ze dus zelf niet wassen. Bovendien zijn ze zodanig vies dat ze speciaal schoongemaakt moeten worden.
De bevuiling is vrij smerig en de ramen moeten gewoon snel schoon.
Kan mijn vriend de verhuurder nu aanspreken op art. 7:207 lid 1? In lid 2 staat een uitzondering namelijk dat aan 7:217 voldaan moet worden. In dit geval schiet de huurder toch tekort?
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 19 okt 2011 15:05 Onderwerp: |
|
|
Ramen lappen lijkt mij dusdanig klein onderhoud dat dit doorgaans voor rekening van huurder zal zijn - tenzij er andere afspraken over zijn gemaakt.
Nu zijn er wel andere afspraken, maar zijn die slechts mondeling. Je zit dan ook met een bewijsprobleem.
Je kunt natuurlijk de verhuurder er nog eens op aanspreken, of je neemt zo'n uitschuifbare stok waar je een wisser aan kunt bevestigen, werkt bij mij ook prima op de eerste verdieping. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
Walnootje
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 19 okt 2011 15:11 Onderwerp: |
|
|
In dit geval is het ook zo dat de ramen erg hardnekkig bevuild is.
|_
|
_|
|
De inham is in dit geval het raam en is ingesloten door betonnen platen. Van deze betonnen platen is een soort drap neergekomen dat op de ramen is gesijpeld en dit valt niet schoon te maken met een gewone lap.
Is dit dan nog steeds klein onderhoud? |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: wo 19 okt 2011 17:29 Onderwerp: |
|
|
Als je twijfelt moet je de huurcommissie inschakelen; tot een half jaar na aanvang van het huurcontract kun je hen de maximumhuur laten bepalen en ook een uitspraak laten doen over evt. achterstallig onderhoud; deze uitspraken zijn bindend, d.w.z. als de huur te hoog blijkt te zijn dan wordt met terugwerkende kracht de huur verlaagd en mag het meerdere verrekend worden. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
Evil-cliniclown
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: za 22 okt 2011 0:16 Onderwerp: |
|
|
Geachte TS,
U kunt nooit bewijzen dat u deze afspraak heeft gemaakt, en zodoende kunt u helaas niet aantonen dat de verhuurder dit zou moeten doen. U zou iets op schrift moeten krijgen, bijvoorbeeld vragen per email wanneer de verhuurder de ramen zou lappen volgens de afspraak van voordat u het huurde.
Zonder dat zie ik het niet gebeuren. |
|
|
|
 |
|