|
Auteur |
Bericht |
HLift
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 26 sep 2011 22:56 Onderwerp: Geldt uitzending vooraf aan 3 verlengingen als vierde? |
|
|
Ik heb bij mijn huidige baas 3 keer een contractverlenging gekregen,echter...vooraf aan deze verlengingen van telkens een half jaar
heb ik eerst als uitzendkracht bij dit bedrijf gewerkt.
Hoewel ik bij deze 3 verlengingen telkens voor 40 uur een contract heb gehad,was er bij de uitzending via het uitzendburea van 40 uur geen sprake.
Er was sprake van af en toe op oproepbasis.
Mag ik de uitzending via het uitzendbureau meetellen voor een vierde periode? |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: vr 30 sep 2011 13:21 Onderwerp: |
|
|
Als je nooit een tussenpauze van drie maanden gehad hebt bij diezelfde werkgever telt de periode die je als uitzendkracht bent ingezet in beginsel mee. _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 05 okt 2011 14:33 Onderwerp: |
|
|
Zie artikel 7:668a lid2 BW: Voor zover de verschillende werkgevers ten aanzien van de verrichte arbeid redelijkerwijze geacht moeten worden elkanders opvolger te zijn, geldt dat de arbeidsovereenkomst bij de eerdere werkgever mee telt.
Het aantal uren per week maakt daarbij geen verschil, en een uitzend/oproepovereenkomst is ook "gewoon" een arbeidsovereenkomst.
Het voorbeeld dat jij schetst is eigenlijk gewoon het standaardvoorbeeld bij dit wetsartikel. Jouw derde (dus eigenlijk vierde) arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd is nu niet gelijk een voor onbepaalde tijd. Daarvoor moet ik namelijk eerst je leeftijd weten.
Indien je namelijk jonger dan 27 jaar bent dan mag de werkgever namelijk een 4e bepaalde tijd contract geven zonder dat dat gevolgen heeft. Ben je echter 27 jaar of ouder, dan is je vierde contract er een voor onbepaalde tijd geworden. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
HLift
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 okt 2011 14:01 Onderwerp: |
|
|
Judge Tatting schreef: | Als je nooit een tussenpauze van drie maanden gehad hebt bij diezelfde werkgever telt de periode die je als uitzendkracht bent ingezet in beginsel mee. |
Als je nooit een tussenpoze hebt gehad bij welke werkgever,bedoel je
hiermee het uitzendbureau of mijn eigen werkgever?
Dit zijn de gemaakte uren in 2010 bij het uitzendbureau:
in week 9 2010 8 uur
week 11 2010 14uur
week 12 2010 8 uur
In 2009 heb ik via het uitzendbureau ook nog gewerkt,ik weet alleen niet of tussen die periode in 2009 en week 9 in 2010 3 maanden ertussen zit.
Ik weet wel dat ik in december 2009 ook nog gewerkt heb via het uitzendbureau en ook voor december 2009 nog.
Ik weet echter niet of vooraf aan december 2009 er ook 3 maanden tussen heeft gezeten.
Wie kan mij wegwijs maken?
Ik weet ook niet hoe ik onderstaand wetsartikel moet interpreteren:
Artikel 7:668a BW
Lid 1 Vanaf de dag dat tussen dezelfde partijen:
a.arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd elkaar met tussenpozen van niet meer dan drie maanden hebben opgevolgd en een periode van 36 maanden, deze tussenpozen inbegrepen, hebben overschreden, geldt met ingang van die dag de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd;
b.meer dan 3 voor bepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomsten elkaar hebben opgevolgd met tussenpozen van niet meer dan 3 maanden, geldt de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd.
Als ik het zo lees,dan kan ik de periode vanaf week 9 in 2010 dus ook als beginpunt pakken,als zijnde een nieuwe uitzendovereenkomst toch? |
|
|
|
 |
|