|
Auteur |
Bericht |
leader
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 sep 2011 10:56 Onderwerp: Homburg- bonds |
|
|
Richard Homburg bekend van Homburg Invest, inzake ontroerend goed o.m. in Canada heeft uitstel van betaling aangevraagd.
Beurswaarde van het bedrijf is nog slechts 5 mln.
Meneer Richard Homburg zag de bui al hangen en heeft al zo'n 6 maanden terug al z'n biezen gepakt, toen had ik het al moeten weten, maar ja, een weg terug is er al dan niet meer.
Probleem is dat veel particulieren en bedrijven 450 mln. aan investeringen hebben gedaan.
De bonds welke uitgegeven zijn, zijn per stuk uitgegeven van groot: 25.000.
Mijn vraag is en van vele mensen: Stukken vanaf 50.000,- en hoger genieten geen bescherming van het AFM en daaronder dan wel?
Ben benieuwd, gaat ook hier weer om grote bedragen, ook van mijn persoon.....  |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: vr 23 sep 2011 11:42 Onderwerp: Re: Homburg- bonds |
|
|
leader schreef: | Richard Homburg bekend van Homburg Invest, inzake ontroerend goed o.m. in Canada heeft uitstel van betaling aangevraagd.
Beurswaarde van het bedrijf is nog slechts 5 mln.
Meneer Richard Homburg zag de bui al hangen en heeft al zo'n 6 maanden terug al z'n biezen gepakt, toen had ik het al moeten weten, maar ja, een weg terug is er al dan niet meer.
Probleem is dat veel particulieren en bedrijven 450 mln. aan investeringen hebben gedaan.
De bonds welke uitgegeven zijn, zijn per stuk uitgegeven van groot: 25.000.
Mijn vraag is en van vele mensen: Stukken vanaf 50.000,- en hoger genieten geen bescherming van het AFM en daaronder dan wel?
Ben benieuwd, gaat ook hier weer om grote bedragen, ook van mijn persoon.....  |
De bescherming waar je het over hebt, is dat aanbieders van vastgoedinvesteringen onder de 50.000 euro (per participatie) vergunningplichtig zijn. Bij participaties vanaf 50.000 euro geldt die vergunningplicht in veel gevallen niet. Zie ook de site van de AFM.
Het gaat overigens om onroerend goed, niet om ontroerend goed. |
|
|
|
 |
leader
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 sep 2011 13:42 Onderwerp: |
|
|
Dank voor je bericht, houdt deze vergunningplicht ook een zekere bescherming in, dus m.a.w. dat mensen bij een teloorgang van Homburg Invest hun geld terugkrijgen?
Wij hebben overgens 5 stukken van 15.000,-
Ja, die spelfouten ook, zal er beter op letten...  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 23 sep 2011 13:56 Onderwerp: |
|
|
leader schreef: | Dank voor je bericht, houdt deze vergunningplicht ook een zekere bescherming in, dus m.a.w. dat mensen bij een teloorgang van Homburg Invest hun geld terugkrijgen? |
Nee. Als je geen risico wilt lopen moet je je geld op een spaarrekening zetten en zorgen dat je per bank onder de limiet van het depositogarantiestelsel blijft. (Het risico dat je dan nog loopt is dat de Staat failliet gaat.)
Wel kan de AFM aansprakelijk zijn voor gebrekkig toezicht, maar dan moet wel worden bewezen dat de AFM daadwerkelijk is tekortgeschoten en dat je schade het gevolg is van dit tekortschieten. Het enkele feit dat het misgaat is geen bewijs van tekortschieten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|