|
Auteur |
Bericht |
september
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 sep 2011 18:14 Onderwerp: hv of gvg |
|
|
Mijn partner en ik willen trouwen maar niet samenwonen. Wij willen inkomsten, uitgaven, belastingaangiften, erfenissen, etc. in de toekomst gescheiden houden. Een heeft een eigen woning, beiden geen schulden of eigen bedrijf. Wat is voor ons het beste om te doen:huwelijkse voorwaarden of gemeenschap van goederen? |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 21 sep 2011 11:14 Onderwerp: |
|
|
Als je die zaken gescheiden wilt houden, is gemeenschap van goederen uiteraard uitgesloten.
Ik ben wel overigens benieuwd waarom je wilt trouwen, maar vervolgens net wilt doen alsof dat niet zo is. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 21 sep 2011 11:26 Onderwerp: |
|
|
Als jullie trouwen worden jullie fiscaal partner. Dat is geen vrije keuze. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 21 sep 2011 11:27 Onderwerp: |
|
|
Daarnaast bent u voor de Belastingdienst altijd fiscaal partner als u gehuwd bent.
Ook als u op huwelijkse voorwaarden getrouwd bent.
U kunt dan nog wel de gezamenlijke kosten verdelen. |
|
|
|
 |
|