Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Royschouwenaars
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 sep 2011 22:40 Onderwerp: Niet betalen van overname goederen |
|
|
Wie kan mij helpen?
Ik ben 4,5 maand geleden verhuisd vanuit mijn studentenkamer naar een appartement. Hierop is een huisgenoot in mijn kamer gekomen. De deal was dat ze mijn spullen die ik in de kamer had staan, zou overnemen voor 150 euro. Omdat ze niet betaalde heb ik haar gemaild hierover. Ze zegt mij toe te betalen, en zegt dit ook gedaan te hebben. Tot op heden heeft ze nog steeds niet betaald en ze zegt dat ik de spullen heb achtergelaten en nu van haar zijn. Ze ontzegt mij ook de toegang tot haar kamer en weigert de 150 euro te betalen. Daarnaast krijg ik dus ook niet de mogelijkheid om mijn spullen op te halen.
Wat kan ik in deze situatie doen? ik wil gewoon niet dat zij in deze situatie wint!
Ze heeft dus, en niets betaald voor de spullen, en ze heeft ze nu in bezit. |
|
|
|
 |
Evil-cliniclown
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 14 sep 2011 15:06 Onderwerp: |
|
|
Geachte TS,
Heeft u de overeenkomst op papier staan, of anders e-mail contact of sms'jes waaruit blijkt dat deze overeenkomst bestaat?
Zo ja, dan is het vrij simpel: nakoming vorderen middels een aangetekende brief, met een termijn van 2 of 3 weken. Altijd fijn om te vermelden dat eventuele juridische kosten voor zijn/haar rekening zullen zijn (dit is overigens afhankelijk of de rechter dit zal toekennen, maar is wel een leuk pressie middel)
Gewoon kijken hoe hij/zij hierop reageert. Hierna de afweging maken of je het wel of niet gaat vorderen.
Of u voor gesubsidieerde rechtsbijstand in aanmerking komt kunt u vinden op: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gesubsidieerde-rechtsbijstand/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-financiele-voorwaarden-voor-gesubsidieerde-rechtsbijstand-of-mediation.html
Trek je niet al teveel aan van de weigering om de ruimte te betreden. Dat is als je de overeenkomst kunt bewijzen, niet van toepassing. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|