|
Auteur |
Bericht |
aztex
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 25 aug 2011 9:00 Onderwerp: Handtekening |
|
|
Ik heb een vraag,
ik heb stom als ik was een handtekening gezet op een aangetekende brief waarin ik mijn huisgenoot ontsla van huurdersverplichtingen. Ze zal ook na 1 sept. niet meer bij ons wonen. Het probleem is dat zij een aantal beloftes had gedaan als wij(ik en mijn andere huisgenoot) deze brief zouden tekenen. Ik heb deze brief toen getekend uit goed vertrouwen. Na het posten van de aangetekende brief zou zij een brief van ons tekenen waarin de beloftes staan. Het probleem is dat ze dit nu weigert.
Mijn vraag kan ik deze aangetekende brief nog teniet verklaren op de een of andere manier? Hij is gisteren verzonden naar onze huurbaas dus ik ben er wel vroeg bij.
met vriendelijke groeten,
J |
|
|
|
 |
Leer Ling
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: do 25 aug 2011 10:13 Onderwerp: |
|
|
U kunt iemand niet dwingen om iets te tekenen.
Verder klinkt dit als een rare toestand. Zaken worden toch geregeld met de huurbaas en niet onderling?
Daarnaast vraag ik me af als zoiets dan toch gedaan wordt, waarom niet een stuk papier met alle afapraken en twee mensen die dat dan tekenen. Ipv twee aparte stukken? |
|
|
|
 |
aztex
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 25 aug 2011 10:35 Onderwerp: |
|
|
wij hebben een huurcontract getekend met zijn drieen en een van ons wilde weg om dit te kunnen moesten wij deze ontslaan. we hebben dit gedaan onder een paar voorwaardes deze zouden getekend worden na het versturen van de brief omdat die nog binnen dat uur op de post moest. Er is dus niet getekend. Ik vroeg mij dus af of er een manier was om deze aangetekende ontslag brief ongedaan te maken want er staan alleen de handtekeningen van de twee huisgenoten (waaronder ikzelf) op die blijven. Mijn gedachte was dan dus als het uit onze naam is kunnen wij hem toch ook wel ongedaan maken? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 25 aug 2011 15:02 Onderwerp: |
|
|
Dat kan niet. Je bent meerderjarig, dus wat je ondertekent verbindt je. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 26 aug 2011 16:22 Onderwerp: |
|
|
Het is vreemd, onhandig en gewoonweg dom om een dergelijke afspraak in twee of meer aparte documenten te formaliseren.
Desalniettemin geldt dat een overeenkomst ook mondeling overeen gekomen kan worden. Indien jij kunt aantonen, dan wel aannemelijk maken dat het niet getekende document ook overeengekomen was tussen jullie, kunnen jullie de andere persoon daar aan houden.
Wellicht heb je e-mail, sms of andere uitingen waaruit blijkt dat het ongetekende document een correcte weergave is van hetgeen jullie overeengekomen zijn? _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|