xs
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: ma 24 mei 2010 7:20 Onderwerp: |
|
|
Alle 4 roemenen zijn 24-5-2010 tussen ca. 12.00 en 15.00 uur vrijgelaten.
Of mijn kopie van mijn bovenstaande internetpublicatie, die de nog met snijwonden bedekte 4 roemenen 23-5 om 21.00, op mijn advies, bij buro Warande hebben afgegeven, daarbij een rol speelde, weet ik niet.
Buro warande wilde genoemde internetpublicatie dus wel in ontvangst nemen, maar ze weigerden, om hiervoor een ontvangstbewijs te geven.
Bij de invrijheidsstelling kregen de 4 roemenen - die nooit enige overlast hebben veroorzaakt - van hun hulpofficier van justitie die hun zaak behandelde, in plaats van excuses, het advies, voor hun eigen veiligheid, maar beter te gaan verhuizen. De Roemeense tolk sloot zich daarbij aan.
Dat zegt dus, de rotterdamse politie, die 4 onschuldige mensen van hun bed ligt, en ze daarna 3 dagen vast zetten, enkel! op vals getuigenis van een criminele turkse bende, met voor alle 4 roemenen als tenlastelegging:
'openlijk geweld op openbare weg, zwaar lichamelijk letsel tengevolge, gepleegd te rotterdam op 22 mei 2010'
(des te vreemder, nu ze al 21-05-2010 om ca. 23.00 uur werden vastgezet..)
Volgens de piket-advocaat, die toevallig ook letselschade-advocaat is, is het nu daarom tijd, om de rekening te sturen, voor het onschuldig vastzitten en zijn nasleep:
4 personen x 105 euro per nacht x 3 nachten = 1260 euro
(De politie-inval in de woning was 21-05-2010 omstreeks 23.00 uur)
Kosten tijdelijk niet kunnen werken als zelfstandige: p.m.
Kosten medische zorg, bijv. eigen risico van 665 euro: p.m.
Door politie rotterdam te betalen, extra kosten en zorg voor vervangende huisvesting van de 4 opgepakte roemenen, omdat het binnengevallen woonadres van de aldaar wonende roemenen, onder de ogen van de turkse bende, door een pontificale, met de botte bijl hakkende, aanhoudings-politie, voor die roemenen nu zeer bedreigend is geworden en absoluut ook, als zodanig wordt gevoeld. Zolang de politie rotterdam, hun hogeromschreven verantwoordelijkheid niet heeft genomen, en de getroffen roemenen daardoor noodgedwongen, op hun bij de turkse bende nu bekende adres moeten blijven wonen, dient alle voortvloeiende schade en kosten eveneens ten laste van de politie rotterdam te komen.
de emotionele schade en onherstelbaar politiewantrouwen is onbetaalbaar
26-05-2010 omstreeks 20.00 uur kwam het interventieteam ook nog even langs.
Niet om excuses aan te bieden, maar wel om te controleren, of de bewoners er wel rechtmatig verbleven, waarbij zonder toestemming, foto's van het interieur en de (slaap)kamers gemaakt werden etc. en er allerlei prive-vragen werden gesteld.
Het is in ieder geval al een vooruitgang, dat ze daarna niet opnieuw, geboeid werden afgevoerd.
28-5: arrestatie van 1 roemeens slachtoffer, nu ongeboeid.
Blijkbaar dus nog, als gevolg van hogeromschreven op 21-5-2010 georganiseerd turks toneelstuk.
29-5: Twee agenten in burger bellen aan, nu discreet, voor het ophalen van alweer 1 roemeen. Hij lijkt niet thuis, 1 agent opent dan een deur van een deel van de woning, waarvoor de machtiging niet geldig is, en sluit die deur weer, na hierop door de bewoner te zijn gewezen. Om onnodige extra politie-inzet te voorkomen, belt die bewoner in overleg, de gezochte roemeen op zijn mobiel, en binnen 1 uur meldt die zich dan zelf op buro warande, waar hij eerder, al een paar keer was weggestuurd.
Er werd aan die 2 agenten in burger tevens gevraagd, waarom er enkel roemenen vastzaten. Dat zou onjuist zijn, en er werd begrip gevraagd, dat ze de zaak moeten uitzoeken, als er tegenstrijdige verklaringen zijn.
Als achteraf inderdaad blijkt, dat het getuigenis van de 5 roemeense slachtoffers even sterk staat, als een wellicht veel groter aantal (valse) getuigenissen van de vermeende turkse daders, en er per saldo dan niemand veroordeeld wordt, ivm onvoldoende wettig en overtuigend bewijs jegens elk van betrokkenen, dan kunnen partijen hun geschillen in de toekomst maar beter zonder politie oplossen, zodat er dan in elk geval, niemand meer 'voor onderzoek' gevangen wordt gezet.
29-5: 21.00 vrij. De laatste 2 roemenen dus veel sneller vrij, dankzij hun resolute weigering voor een piketadvocaat, omdat de roemenen nu dus wel hebben geleerd, beter niet te wachten, op een door justitie toegewezen piketadvocaat, omdat dat dus eindeloos kan duren..
Dat ging ongeveer zo: 'Hier het hele weekend vastzitten, totdat er een piketadvocaat komt?
Mooi niet! Ik ben hier nu al een paar keer vrijwillig geweest en heb al verklaringen afgelegd. Het is laster, dat ik nu ineens iemand zou hebben geslagen, en daar heb ik geen piketadvocaat voor nodig, om dat te verklaren.. Als u niet te snel praat, heb ik ook geen tolk nodig'
'Goed, we zullen het nu direct afhandelen, dan mag u direct weg.'
m.i. een lastige keuze tussen hetzij vrijheidsberoving, hetzij een betere rechtsbescherming, waartoe de Overheid een verdachte dus dwingt..
De termijn van max. 4 lange dagen, waarin de politie het in haar macht heeft, om (onschuldige) verdachten op te sluiten, voordat er voor het eerst een toetsing door een rechter-commissaris plaatsvindt, is te lang.
Het onderkomen, tijdens deze max. 4 onderzoeks-dagen, van voorlopig dus nog onschuldige verdachten, zou daarom , als gasten van de politie, van hogere kwaliteit moeten zijn, dan dat van veroordeelde verdachten. Het is dus precies andersom, waardoor onschuldigen, wellicht rancunes overhouden, ter nagedachtenis aan het mens-onwaardig ervaren verblijf.
2-6 Klacht over vermeende roemeense achterstelling is ingetrokken.
Politie zoekt nog naar daders steekpartij en naar evt. onrechtmatig gedrag |
|