mamojo
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 20 aug 2011 21:35 Onderwerp: ziek bij nul uren contract |
|
|
Hallo,
Ik werk in een hotel al vanaf eind maart 2011.
Ik heb me ziek gemeld begin juli met een longontsteking, ben toen drie weken ziek geweest en ben uiteindelijk maar weer gaan werken omdat ik het geld hard nodig had en d8 dat ik geen recht had op zieken geld.
Dit is me drie dagen gelukt en heb me weer ziek moeten melden, omdat de ontsteking er nog steeds was op de longen.
nou heb ik me afgelopen dinsdag weer beter gemeld , en tevens de vraag gesteld of ik recht had op ziekengeld en hoe dat nu eigenlijk zat.
Die van de mijn werk die daar over gaat zei toen tegen me dat ze dat niet wist, en d8 dat ik alleen recht had op de dagen die ik ingepland stond op het moment dat ik me ziek melde.
Maar ik heb op internet gelezen dat ik wel recht heb op ziekengeld , omdat ik van 26 maart tot juli meer als 20 uur per maand gewerkt heb, namelijk 90 uur per maand
Daarbij heb ik gehoord dat je ook recht heb op verlof uren enz als je nul uren contract hebt hoe zit dat?
Ik wist dit allemaal niet sinds een paar dagen geleden
Hoelang mag het werk er nu over doen om alles uit te zoeken en moet ik ze dit ook schriftelijk vragen of wat zou ik het beste kunnen doen?
Ik werk trouwens onder de horeca CAO
hoop dat iemand tips voor me heeft
alvast bedankt
gr monica |
|