|
Auteur |
Bericht |
conimus
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 aug 2011 9:26 Onderwerp: Vordering incassobureau |
|
|
Goedemorgen,
Wij hebben een maandabonnement bij Sanoma betreffende Disney Club. Hiervan ontvangen wij maandelijks een boekje met acceptgiro welke wij altijd netjes voldoen.
Nu ontvingen wij een week geleden een brief van een incassobureau waarin zij stellen een vordering te hebben van Sanoma betreffende een boekje van de Disney Club welke volgens hen bij ons bezorgd is. Nu hebben wij dit boekje nooit mogen ontvangen van hen. Ik heb dit schriftelijk medegedeeld aan het incassobureau en zij stuurde mij weer een brief waarin zij mijn verweer ongegrond achten.
Ik ben van mening dat ik natuurlijk niet hoef te betalen voor een product dat ik niet heb mogen ontvangen. Wanneer het betreffende poststuk verloren is geraakt in het distributieproces van Post NL dan dient Sanoma een navraag verzoek te doen bij Post NL. Dit heb ik vandaag dan ook schriftelijk medegedeeld aan het incassobureau. Ik heb ze tevens medegedeeld dat wanneer het betreffende boekje onverhoopt alsnog mocht worden afgeleverd dat ik deze uiteraard gewoon netjes voldoe. Maar dan wel zonder de incassokosten etc. Sanoma verstuurd deze boekjes overigens via de normale briefpost.
Graag zou ik van u vernemen in hoeverre de vordering gegrond is? En welke stappen kan ik nemen inzake deze vordering? Ik heb het betreffende boekje nooit mogen ontvangen.
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 aug 2011 15:57 Onderwerp: |
|
|
En je hebt van Sanoma nooit een 1e, 2e herinnering gekregen? Ook geen 1e, 2e aanmaning? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 23 aug 2011 23:43 Onderwerp: |
|
|
Is het een boekje dat door jou besteld zou moeten worden of wordt er standaard een willekeurig boekje met een rekening bezorgd?
Als het een besteld boek is, dan zou het waarschijnlijk zijn dat je eens navraag zou hebben gedaan waar het ding bleef, toch?
Hoe dan ook: laat Sanoma eerst eens even bewijzen dat er een boekje naar je is gestuurd.....
Juist omdat je zegt altijd trouw te betalen en je dat ongetwijfeld wel kunt laten zien denk ik dat een rechter het hele gebeuren wel in de risicosfeer van Sanoma zal laten als het op een dagvaarding aan zou komen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 23 aug 2011 23:43 Onderwerp: |
|
|
Is het een boekje dat door jou besteld zou moeten worden of wordt er standaard een willekeurig boekje met een rekening bezorgd?
Als het een besteld boek is, dan zou het waarschijnlijk zijn dat je eens navraag zou hebben gedaan waar het ding bleef, toch?
Hoe dan ook: laat Sanoma eerst eens even bewijzen dat er een boekje naar je is gestuurd.....
Juist omdat je zegt altijd trouw te betalen en je dat ongetwijfeld wel kunt laten zien denk ik dat een rechter het hele gebeuren wel in de risicosfeer van Sanoma zal laten als het op een dagvaarding aan zou komen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|