Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
Leonidas
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 aug 2011 22:32 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Blijkbaar is niet het "starttarief" betaald, dus aan B is niet voldaan. (Verder is niet duidelijk of er wel betaald is binnen de termijn die in B werd gesteld.) |
Als een incassobureau schrijft "U moet betalen", dan heeft zij altijd gelijk? Er is nog altijd netjes bezwaar gemaakt VOOR de datum van C. B staat ter discussie, valt weinig aan te voldoen.
Quote: | (Verder is niet duidelijk of er wel betaald is binnen de termijn die in B werd gesteld.) |
Betaling valt na B, maar vóór C. Daarmee is C niet van toepassing. Lijkt me verder duidelijk.
Quote: | Er is volgens de regels gewerkt. |
Ik zie dit anders.
Quote: | Aha, er is in antwoord op B dus niet betaald aan het incassobureau, zoals in B ongetwijfeld uitdrukkelijk werd gevraagd, maar aan het energiebedrijf. Dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden. |
Waarom vragen om moeilijkheden? Simpel conflict. Je doet alsof er een misdaad is gepleegd. Men kan zoveel uitdrukkelijk vragen, echter hoeft de klant niet ja en amen te zeggen als zij het niet eens is met de werkwijze.
Quote: | Wellicht was de vordering inmiddels al gecedeerd aan het incassobureau. In dat geval kan niet meer aan het energiebedrijf worden betaald. |
Blijkbaar wel want zij hebben de betaling met kenmerk geaccepteerd.
Quote: | Hoe dan ook is het krijgen van C je eigen schuld als je niet doet wat in B wordt verteld maar eigenwijs direct aan het energiebedrijf overmaakt. |
Dit moraal moet jij als jurist tegen op zware misdaden gebruiken.
Quote: | De klant moet gewoon zijn rekeningen betalen. |
De klant betaalt netjes de rekeningen. De klant is het niet eens met de kosten.
Quote: | Dat lees jij, maar dat staat er niet. Klaar. |
Wat jij klaar vind, vind ik niet klaar.
Erg vriendelijk dat je helpt en antwoord, maar met bovenstaande kan een topicstarter natuurlijk barweinig. Je hebt géén verplichting om te reageren!
Dus samenvattend op mijn vorige post.
Is het rechtsgeldig een betaling met wijze van toerekening intern te verrekenen zonder toestemming van de schuldenaar om op deze wijze de incasso open te houden. Voor de goede orde, ik heb géén enkele juridische achtergrond. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen en jullie te ontlasten.
art 43:1 WB 6
De leverancier heeft de volgende keuzen.
Ze accepteert de betaling en schrijft af volgens dit artikel op het aangegeven kenmerk.
Ze weigert de betaling en boekt dit bedrag terug naar de klant. art 44:3 Boek 6
Is de verrekening niet geldig dan is art 58 Boek 6 en/of art 59 Boek 6
van toepassing en het verzuim van de schuldeiser maakt een einde aan verzuim van de schuldenaar. art 61 Boek 6 |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 17 aug 2011 0:39 Onderwerp: |
|
|
Leonidas schreef: | Waarom vragen om moeilijkheden? Simpel conflict. Je doet alsof er een misdaad is gepleegd. Men kan zoveel uitdrukkelijk vragen, echter hoeft de klant niet ja en amen te zeggen als zij het niet eens is met de werkwijze. |
Je mag alles vragen en doen wat je leuk vindt en je hoeft het nergens mee eens te zijn, maar daarmee is het nu van deze discussie wat mij betreft wel duidelijk. Succes verder met jouw insteek in het leven. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Leonidas
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 aug 2011 10:26 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Je mag alles vragen en doen wat je leuk vindt en je hoeft het nergens mee eens te zijn, maar daarmee is het nu van deze discussie wat mij betreft wel duidelijk. Succes verder met jouw insteek in het leven. |
Geplaatste categorie. Onder de regels. Met name: Quote: |
De leden van dit forum zijn voornamelijk rechtenstudenten. Zij worden zelf nog getraind in de juridische ins en outs op verschillende rechtsgebieden. Houdt er rekening mee dat er wellicht geen passende hulp geboden kan worden. Houdt daarnaast ook rekening met het feit dat de aangeboden adviezen mogelijk onvolledig of incorrect zijn. |
Quote: | Je kunt veel vinden, maar de algemene voorwaarde is heel duidelijk. Wat jij vindt, vindt geen steun in het recht.
Quote: | Ter opsomming:
Mijn argumenten tot geen verzuim houden géén stand.
- Overmacht heeft géén grond.
- De klant is uiteindelijk verantwoordenlijk voor de betaling. Ondanks mijn argumentatie op basis van algemene voorwaarden.
Hierdoor zijn de verzuimkosten ook 1) juist en 2)redelijk volgens voorwerk 2.
Prima, kan ik die punten afsluiten. |
|
De juridische hulp waar ik om vraag, wordt netjes door mij geaccepteerd!
Jouw woorden zoals:
Quote: | vragen om moeilijkheden |
Quote: | De klant moet gewoon |
Quote: | Je mag alles vragen en doen wat je leuk vindt en je hoeft het nergens mee eens te zijn, maar daarmee is het nu van deze discussie wat mij betreft wel duidelijk. Succes verder met jouw insteek in het leven. |
horen niet op een vraag in de categorie rechtshulp thuis.
Ik heb jou in alle reakties met respect behandeld. Het zou vriendelijk zijn als dit wederzijds is. Is dit niet mogelijk, of vind jij het onderwerp niet voldoende interessant: Quote: | Je hebt géén verplichting om te reageren! | . |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|