|
Auteur |
Bericht |
lucamsterdam
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 aug 2011 11:54 Onderwerp: Contractbreuk mobiele telefoon? |
|
|
Bijna 3 maanden geleden heb ik een contract met een provider afgesloten voor een mobiele telefoon. Het gaat om een zgn. 'SIM-only' abonnement met een looptijd van 1 jaar. Hiervan zijn nog 9 maanden te gaan.
Vanaf het begin heeft de provider de overeenkomst administratief onjuist verwerkt, waardoor ik maandelijks (per automatische afschrijving) een veel te hoog bedrag betaal.
Ik heb uiteraard direct contact gezocht met de provider (telefonisch en schriftelijk), maar tot dusver is er geen enkele vooruitgang geboekt. Wel is telefonisch erkend dat de fout bij de provider ligt.
Ik heb sindsdien talloze pogingen ondernomen om dit opgelost te krijgen (incl. restitutie van het teveel betaalde bedrag), maar zonder enig resultaat. Ik heb er genoeg van en wil van dit contract af.
Mijn vragen zijn nu:
- Hoe kan ik onder dit contract uitkomen (bijv. o.b.v. contractbreuk van de kant van de provider?)
- En, wat is de procedure voor ontbinding (indien mogelijk)?
Ben zeer benieuwd naar jullie mening!
Luc |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: ma 22 aug 2011 12:22 Onderwerp: |
|
|
Probeer ten eerste de uitspraak dat het aan de provider ligt op papier of in de mail te krijgen.
Je zult ten eerste een ingebrekestelling moeten sturen. Dat is een (aangetekende) brief waarin je de feiten op een rij zet en een redelijke datum noemt waarbinnen alles opgelost dient te zijn (twee weken zal doorgaans redelijk zijn). Ook zet je in de brief dat, als het probleem niet is opgelost binnen die redelijke termijn, de provider in verzuim is en je de overeenkomst ontbindt.
Zodra de provider in verzuim is heb je het recht om te ontbinden. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
|