|
Auteur |
Bericht |
Chantal.G
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 26 jul 2011 16:54 Onderwerp: Verjaring vordering zorgverzekeringspremie |
|
|
In 2009 had ik een zorgverzekering bij Avero Achmea. De premiebetaling werd gedaan via een automatische incasso die nooit problemen opleverde.
Op 30 juni 2009 kreeg ik een brief dat door een administratieve fout (van hun kant) de incasso niet op een goede manier heeft plaatsgevonden. Volgens de bijgevoegde specificatie zou ik moeten betalen 608,20 en te ontvangen 608,20. Deze bedragen worden met elkaar verrekend. Hun conclusie: Totaal door u te betalen: 0,00 euro.
Op 17 juli 2009 krijg ik nogmaals een brief dat er bedragen met elkaar verrekend moeten worden. Volgens de specificatie zou ik moeten betalen 760,25 en te ontvangen 608,20. Het door mij te betalen bedrag van 152,05 zou via een automatische incasso van mijn rekening worden geschreven.
De zorgverzekering is per 31-12-2010 opgeheven en er is nooit verdere correspondentie geweest over een eventuele vordering.
Tot ik op 18 juli 2011 een brief krijg met het verzoek om binnen 7 dagen 608,20 over te maken wegens een herstelactie van onjuiste incasso.
Wat is hierin mijn rechtspositie? Naar mijn weten valt dit niet onder de Zorgverzekeringswet omdat ik geen wanbetaler ben. Avero heeft ten aller tijde de juiste premiebedragen van mijn rekening kunnen schrijven via de automatische incasso. Dat zij nalaten dit te doen wegens fouten in hun administratie zou toch niet mijn probleem moeten zijn.
De verjaringstermijn voor consumenten is 2 jaar. Val ik hier onder?
Ik hoor het graag! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 26 jul 2011 18:43 Onderwerp: |
|
|
De verjaringstermijn van 2 jaar geldt bij consumentenkoop. Het gaat hier niet om consumentenkoop, dus de verjaringstermijn is 5 jaar.
De vraag is of het nu wel klopt. Zo ja, dan zul je moeten betalen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|