|
Auteur |
Bericht |
thiemo85
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: za 30 jul 2011 22:45 Onderwerp: T-mobile berekend andere aansluitkosten dan is overeengekome |
|
|
Hallo,
Tijdens een actie periode van t-mobile heb ik, via the phone house, een nieuw abonnement afgesloten. echter is mijn contract 3 maanden later is in gegaan nadat ik het contract heb getekend. hier is mijn toen toegezegd en dit staat ook op de bestel overzicht, dat de aansluitkosten van mijn abonnement € 24,95 zijn, echter berekend t-mobile nu 30,00 voor.
Hierover heb ik natuurlijk (schriftelijk) geklaagd bij T-Mobile en deze zeggen dat het toen een andere actie periode was dan dat mijn contract is ingegaan, alleen had ik tijdens de actie periode wel mijn contract getekend die dus 2 maanden later in zou gaan.
Verder ben ik er vandaag ook achter gekomen dat T-mobile zijn algemene voorwaarden heeft veranderd per afgelopen mei, hierover ben ik door T-Mobile niet over geïnformeerd. De algemene voorwaarden die ik getekend heb zijn van januari 2011.
Kan ik door deze 2 problemen mijn contract met t-mobile kostenloos ontbinden? |
|
|
|
 |
SBerendsen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 27
|
Geplaatst: zo 31 jul 2011 10:56 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zelf een soortgelijk probleem met t-mobile. Bij mij hadden ze een korting op de abonnementskosten en een korting op de aansluitkosten niet doorberekend op mijn eerste factuur. Hierop heb ik via e-mail contact gezocht met de klantenservice, en ze vriendelijk verzocht dit in orde te maken. Als ik jou was zou ik het eerst op deze manier proberen.
Wanneer het op deze manier niet lukt dan komt t-mobile haar deel van de overeenkomst niet na. De eerste stap is dan om nakoming te vorderen. Hierbij helpt het als je iets van bewijs op papier hebt.
Succes |
|
|
|
 |
thiemo85
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: zo 31 jul 2011 11:32 Onderwerp: |
|
|
SBerendsen schreef: | Ik heb zelf een soortgelijk probleem met t-mobile. Bij mij hadden ze een korting op de abonnementskosten en een korting op de aansluitkosten niet doorberekend op mijn eerste factuur. Hierop heb ik via e-mail contact gezocht met de klantenservice, en ze vriendelijk verzocht dit in orde te maken. Als ik jou was zou ik het eerst op deze manier proberen.
Wanneer het op deze manier niet lukt dan komt t-mobile haar deel van de overeenkomst niet na. De eerste stap is dan om nakoming te vorderen. Hierbij helpt het als je iets van bewijs op papier hebt.
Succes |
Een maand geleden heb ik T-Mobile al gevraagd om dit in orde te maken. dit is tot op heden (gisteren net me 2e factuur gekregen) nog niet gebeurd. |
|
|
|
 |
SBerendsen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 27
|
Geplaatst: zo 31 jul 2011 14:27 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zeggen probeer nog ff te mailen met de klantenservice. Zeg dat ze hun gedeelte van de overeenkomst moeten nakomen. Doen ze dit niet dan kun je ze laten weten dat je de overeenkomst wil ontbinden op grond van wanprestatie.
Als je je contract hebt afgesloten bij the phone house, zou je daar ook je probleem kunnen voorleggen! Je zou tegen hen kunnen zeggen dat je via hun een contract bent aangegaan, dat niet goed is uitgevoerd. En dat kun het moeten oplossen! |
|
|
|
 |
thiemo85
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: zo 31 jul 2011 18:39 Onderwerp: |
|
|
bedankt ik ga t-mobile mailen en aangeven dat ze hun gedeelte van de overeenkomt niet volledig na komen |
|
|
|
 |
SBerendsen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 27
|
Geplaatst: zo 31 jul 2011 20:20 Onderwerp: |
|
|
Ik zou schrijven dat ze hun gedeelte van de overeenkomst niet nakomen en dat er daardoor sprake is van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de verbintenis. Ik zou ze een laatste mogelijkheid bieden om jou het door jou teveel betaalde geld alsnog te betalen en zou zeggen dat wanneer ze dit niet doen, jij het contract ontbindt op grond van wanprestatie. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: ma 01 aug 2011 1:02 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Wanneer het op deze manier niet lukt dan komt t-mobile haar deel van de overeenkomst niet na. |
Dat lijkt mij niet juist. Het enkel versturen van een te hoge factuur lijkt me geen tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst op te leveren.
Als TS er van overtuigd is dat de factuur niet klopt moet hij die niet (helemaal) voldoen. Als hij wel het volledige geclaimde bedrag heeft betaald, kan hij het teveel betaalde terugvorderen op grond van onverschuldigde betaling. Een grond voor ontbinding lijkt mij niet aanwezig. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 01 aug 2011 12:28 Onderwerp: |
|
|
MarijnP schreef: | Dat lijkt mij niet juist. Het enkel versturen van een te hoge factuur lijkt me geen tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst op te leveren. |
Meestal worden dit soort kosten gespecificeerd. Indien je de actiekorting, die je gebruikt om te contracteren, niet berekent, levert dat in mij ogen wel een tekortkoming op.
Het klopt dat je daarom nog niet gelijk mag ontbinden, maar je eerst de wederpatij in de gelegenheid moet stellen om de fout te repareren. Indien dit niet binnen een redelijke termijn gebeurt, of aangenomen mag worden dat het überhaupt niet meer zal gebeuren, kun je tot ontbinding overgaan.
Gezien echter de relatief kleine waarde van de tekortkoming, zal die niet snel een ontbinding rechtvaardigen. M.a.w. je zult veel tijd en energie moeten gunnen voor een "reparatie" van de zijde van T-Mobile.
Overigens kunnen de algemene voorwaarden wel een reden zijn voor ontbinding / opzegging. Dit ligt ook een beetje aan de specifieke voorwaarden die zijn veranderd. Niet elke gewijzigde formulering levert een ontbindingsgrond/opzeggingsgrond op. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
SBerendsen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 27
|
Geplaatst: za 06 aug 2011 21:08 Onderwerp: |
|
|
Ik sluit mij aan bij DENNIS79.
Quote: | Als TS er van overtuigd is dat de factuur niet klopt moet hij die niet (helemaal) voldoen. Als hij wel het volledige geclaimde bedrag heeft betaald, kan hij het teveel betaalde terugvorderen op grond van onverschuldigde betaling. |
Als je de rekening niet of niet volledig voldoet, heb je zo een BKR registratie aan je broek hangen. En dat wil je niet. Het terugvorderen van het teveel betaalde bedrag zou theoretisch wel kunnen. Maar een rechtzaak beginnen voor 5 euro is natuurlijk praktisch gezien zwaar belachelijk. |
|
|
|
 |
thiemo85
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: za 06 aug 2011 21:16 Onderwerp: |
|
|
T-mobile heeft het probleem inmiddels opgelost. |
|
|
|
 |
SBerendsen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 27
|
Geplaatst: za 06 aug 2011 21:27 Onderwerp: |
|
|
Quote: | T-mobile heeft het probleem inmiddels opgelost. |
Dat had ik wel verwacht, dat ze dat zouden doen. Alleen moeten ze soms een beetje overtuigd en aangespoord worden. Juist omdat het om kleine bedragen gaat, laten veel mensen het er in een dergelijk geval bij zitten... omdat het teveel gedoe is. Dus hier geldt: de aanhouder wint!
Fijn dat je de afloop hier laat weten!  |
|
|
|
 |
|