|
Auteur |
Bericht |
buffydear
Leeftijd: 83 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 jul 2011 11:55 Onderwerp: Detam weigert fout te corrigeren |
|
|
Geachte Mevrouw/Mijnheer
Van de Detam ontving ik een jaaropgaven over het jaar 2010
Tot mijn verbazing las ik in het overzicht dat de Detam 199,= Euro aan loonbelasting en premie volksverzekering over genoemd jaar ingehouden heeft.
Nederland en Thailand hebben echter een overeenkomst die zegt dat deze belastingen niet geheven worden. Dit is ook niet eerder voorgekomen nog bij de Detam nog bij de AOW.
Ik heb hier diverse malen tegen geprotesteerd. Telkens met hetzelfde antwoord ik moet zelf maar zien dat ik vanuit Thailand de teveel ingeleverde belasting terug terug vorder.
Ik ben echter van mening dat dit een overduidelijke fout van de Detam is en dat de Detam er voor dient zorgen dat ik, links om of rechts om, mijn 199,= Alsnog uitgekeerd krijg, ik ben immers niet diegene die een verkeerde aangifte gedaan heeft.
 |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 20 jul 2011 19:50 Onderwerp: Re: Detam weigert fout te corrigeren |
|
|
buffydear schreef: | Geachte Mevrouw/Mijnheer
Van de Detam ontving ik een jaaropgaven over het jaar 2010
Tot mijn verbazing las ik in het overzicht dat de Detam 199,= Euro aan loonbelasting en premie volksverzekering over genoemd jaar ingehouden heeft.
Nederland en Thailand hebben echter een overeenkomst die zegt dat deze belastingen niet geheven worden. Dit is ook niet eerder voorgekomen nog bij de Detam nog bij de AOW.
Ik heb hier diverse malen tegen geprotesteerd. Telkens met hetzelfde antwoord ik moet zelf maar zien dat ik vanuit Thailand de teveel ingeleverde belasting terug terug vorder.
Ik ben echter van mening dat dit een overduidelijke fout van de Detam is en dat de Detam er voor dient zorgen dat ik, links om of rechts om, mijn 199,= Alsnog uitgekeerd krijg, ik ben immers niet diegene die een verkeerde aangifte gedaan heeft.
 |
Het is vrij simpel om dat ook vanuit Thailand terug te krijgen. Op http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/aangifte_2010/ is het aangifteprogramma voor Nederlanders in den vreemde te downloaden.
De enige voorwaarde is dat de aangever het hele jaar in het buitenland heeft gewoond. Is dat niet het geval, dan wordt het helaas de papieren variant (en die is irritant). |
|
|
|
 |
buffydear
Leeftijd: 83 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 jul 2011 5:10 Onderwerp: |
|
|
Hartelijk dank voor uw advies, dit is voor de leek een puzzel en ik ben een slecht puzzelaar. Kan de Detam dat niet voor mij afhandelen ? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 21 jul 2011 18:43 Onderwerp: |
|
|
Kennelijk niet want anders hadden ze dat al gedaan. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|