|
Auteur |
Bericht |
Bunkerdorp
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 18 jul 2011 21:18 Onderwerp: Buren Ruzie |
|
|
Beste lezers,
Misschien kunt u advies geven.
Mijn broer heeft al jaren last van zijn buren met zeer ernstig geluids overlast in de nacht tot bedreigingen aan toe.
Al vele malen aangifte gedaan bij Politie al vele malen naar de woningbouw vereniging gegaan zonder enig resultaat/
Nu lijkt mij dat hij beter zelf de stap naar de rechter moet maken maar aangezien mijn broer een uitkering geniet is een advocaat betalen niet mogelijk.
Heeft u een idee hoe verdere stappen te ondernemen?
Ik stuur dit bericht om dat ik denk dat deze zaak een keer volledig uit de hand loopt met zijn buren met alle gevolgen van dien.
Dank voor uw aandacht.
Dré |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 18 jul 2011 22:26 Onderwerp: |
|
|
Komt uw broer niet in aanmerking voor een toevoeging?
Ik dacht dat de politie na herhaaldelijk waarschuwen toch minstens bij poging drie alle geluidsapparatuur in beslag nam. |
|
|
|
 |
Bunkerdorp
|
Geplaatst: di 19 jul 2011 5:47 Onderwerp: |
|
|
Het is jammer genoeg niet de geluids apparatuur.
Het zijn de buren zelf die vrijwel elke nacht ruzie maken met veel geschreeuw.
Het slaan met deuren gooien met spullen e.t.c e.c.t
Ook omliggende buren hebben hier veel last van en zijn gezamelijk ook al meerdere keren naar Politie en woningbouw vereniging geweest.
Resultaat is dat men af en toe met die ruzie makende buren gaat praten en is het voor 1 of 2 nachten weer rustig.
Daarna gaat het weer het zelfde.
Mijn broer en zijn vrouw staan nu onder dokters behandeling want na vele nachten wakker te zijn gemaakt door de hevige ruzie's en scheld partijen hebben zij problemen met hun gezondheid gekregen.
Ik begrijp jammer genoeg niet dat de woningbouw of Politie niet een keer echt ingrijpt.
Dit gaat een keer echt fout met mogelijk gewonden of doden zo erg is het.
Mijn broer en overige buren wonen al meer dan 20 jaar in dat rustige straatje met een mooie woning tot deze ruzie makende buren in die straat kwamen.
Het is niet alleen het geluids overlast in de nacht ook overdag zijn er vele ruzie's en bedreigingen aan het adres van mijn broer en andere buren.
Daarom mijn oproep om te kijken hoe iemand met weinig geld zelf naar de rechter kan gaan om een einde te maken aan deze al jaren lopende ellende.
Bedankt voor uw aandacht. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 19 jul 2011 9:28 Onderwerp: |
|
|
Als onvermogende kun je procederen met een advocaat op (gedeeltelijke) kosten van de Staat. Dit heet procederen met een toevoeging.
Het is niet geheel "pro deo", maar aan de hand van het inkomen van twee jaar geleden wordt bepaald in hoeverre iemand recht heeft op een toevoeging. Er gelden dan namelijk verschillende tarieven.
Indien uw broer twee jaar geleden nog een (goede) baan had en nu een uitkering heeft, kan het zo zijn dat hij op basis daarvan niet direct recht heeft op een toevoeging. Tegen een afwijzingsbeslissing voor een toevoeging kan echter bezwaar aangetekend worden, met als reden dat het inkomen van twee jaar geleden geen goede graadmeter is.
De toevoeging aanvragen doe je via de advocaat. Je moet daarvoor wel een advocaat uitzoeken die met een toevoeging wil procederen.
Daarnaast is het ook mogelijk om met een clubje mensen samen te procederen. Dan vallen de kosten ook weer ruimschoots mee. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 19 jul 2011 10:11 Onderwerp: |
|
|
Bunkerdorp schreef: | ... zelf naar de rechter kan gaan om een einde te maken aan deze al jaren lopende ellende. | Wil je, in concreto, dat ze minder lawaai maken, uit huis worden gezet of misschien iets anders?? |
|
|
|
 |
Bunkerdorp
|
Geplaatst: di 19 jul 2011 21:52 Onderwerp: |
|
|
Daar dit al jaren zo gaat lijkt mij dat deze mensen ondanks de waarschuwingen die ze krijgen het pand moeten verlaten.
Ze krijgen een gesprek met de woningbouw en beloven plechtig dat ze rustiger zullen zijn en niet meer in de nacht te gaan vechten cq ruzie maken met veel geluid.
Dit houd stand voor een aantal dagen maar daarna is alles weer het zelfde.
En begint het weer opnieuw de weg naar Politie en woningbouw en dit gaat maar door.
Meerdere mensen uit de bewuste straat hebben klachten geuit bij de instanties maar resultaat nul.
Tot het een keer echt uit de hand loopt met alle gevolgen van dien en wat gaan de instanties dan zeggen?
Pfffff hier wordt je dus echt moedeloos van |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: di 19 jul 2011 22:02 Onderwerp: |
|
|
Bunkerdorp schreef: | Tot het een keer echt uit de hand loopt met alle gevolgen van dien en wat gaan de instanties dan zeggen? | Dat zien ze dan wel?? |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: di 19 jul 2011 22:30 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | Bunkerdorp schreef: | Tot het een keer echt uit de hand loopt met alle gevolgen van dien en wat gaan de instanties dan zeggen? | Dat zien ze wel als het zover is; niet dan?? |
|
|
|
|
 |
|