Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
tln
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
Berichten: 1
|
Geplaatst: ma 22 aug 2011 14:30 Onderwerp: Misleidende aanbieding telecomsite |
|
|
Beste forumbezoekers,
Graag zou ik advies inwinnen over de volgende kwestie.
Vorige week ben ik, na het uitkomen van een nieuw mobiel toestel, op zoek gegaan naar een voor mij goede aanbieding.
Deze vond ik bij een grote aanbieder, welke overigens geen provider is.
De aanbieding luidde:
170 belminuten / 340 smsjes + blackberry diensten
1e 9 maanden voor 11,25 per maand
Overige 15 maanden 22,45 per maand
Omdat bij andere aanbieders en de provider van desbetreffend netwerk (zijnde Hi) deze aanbieding wel bestond, maar er dan bovenop genoemde tarieven de eerste 9 maanden 7,50 en de resterende maanden 14,95 voor de blackberry diensten voldaan zou moeten worden, heb ik contact opgenomen met de aanbieder.
Mijn mail luidde als volgt, bijgesloten had ik een printscreen van de aanbieding:
Quote: | Geachte heer, mevrouw,
Onderstaande aanbieding trof ik op uw site.
Nu staat er bij de prijs voor Hi Online + Blackberry diensten 25 dat het abonnement de eerste 9 maanden € 11,25 kost en daarna € 22,45.
Betekent dit dat ik na de 9 maanden korting in totaal, dus voor 170 minuten / 340 smsjes + blackberry diensten maandelijks € 22,45 betaal?
Ik zou hiervan graag een bevestiging krijgen voor ik bestel, dit omdat het abonnement bij andere sites duurder is.
Hieronder ziet u een printscreen van de bewuste aanbieding.
Met vriendelijke groet,
Tamara xxxxxxx |
Het antwoord dat ik kreeg was bevestigend, men gaf aan dat de aanbieding zoals door mij geschetst klopt.
Na deze mail heb ik een bestelling geplaatst en het bedrag voor het toestel per iDeal meteen voldaan. Slechts enkele seconden later ontving ik het contract waaruit bleek dat de blackberry diensten wel degelijk apart berekend werden.
Uiteraard heb ik contact opgenomen met de aanbieder, welke aangaf dat het een fout is van een nieuwe medewerker en dat het enige dat zij mij kunnen bieden, het ongeldig maken van het contract is.
Zelf vind ik dat ik recht heb op de aanbieding, zeker nadat ik duidelijk heb gevraagd of deze aanbieding wel correct was en elders duurder wordt aangeboden.
Inmiddels ben ik een week in discussie, vanmorgen zag ik dat de aanbieding op de site is gewijzigd. Aanbieder is er dus prima van op de hoogte dat de aanbieding niet correct geformuleerd is geweest.
Mijn vraag is nu, uiteraard; sta ik in mijn recht?
Bij voorbaat hartelijk dank voor de reacties.
Gr. Tamara |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
Berichten: 441
|
Geplaatst: ma 22 aug 2011 23:15 Onderwerp: Re: Misleidende aanbieding telecomsite |
|
|
tln schreef: | Beste forumbezoekers,
Graag zou ik advies inwinnen over de volgende kwestie.
Vorige week ben ik, na het uitkomen van een nieuw mobiel toestel, op zoek gegaan naar een voor mij goede aanbieding.
Deze vond ik bij een grote aanbieder, welke overigens geen provider is.
De aanbieding luidde:
170 belminuten / 340 smsjes + blackberry diensten
1e 9 maanden voor 11,25 per maand
Overige 15 maanden 22,45 per maand
Omdat bij andere aanbieders en de provider van desbetreffend netwerk (zijnde Hi) deze aanbieding wel bestond, maar er dan bovenop genoemde tarieven de eerste 9 maanden 7,50 en de resterende maanden 14,95 voor de blackberry diensten voldaan zou moeten worden, heb ik contact opgenomen met de aanbieder.
Mijn mail luidde als volgt, bijgesloten had ik een printscreen van de aanbieding:
Quote: | Geachte heer, mevrouw,
Onderstaande aanbieding trof ik op uw site.
Nu staat er bij de prijs voor Hi Online + Blackberry diensten 25 dat het abonnement de eerste 9 maanden € 11,25 kost en daarna € 22,45.
Betekent dit dat ik na de 9 maanden korting in totaal, dus voor 170 minuten / 340 smsjes + blackberry diensten maandelijks € 22,45 betaal?
Ik zou hiervan graag een bevestiging krijgen voor ik bestel, dit omdat het abonnement bij andere sites duurder is.
Hieronder ziet u een printscreen van de bewuste aanbieding.
Met vriendelijke groet,
Tamara xxxxxxx |
Het antwoord dat ik kreeg was bevestigend, men gaf aan dat de aanbieding zoals door mij geschetst klopt.
Na deze mail heb ik een bestelling geplaatst en het bedrag voor het toestel per iDeal meteen voldaan. Slechts enkele seconden later ontving ik het contract waaruit bleek dat de blackberry diensten wel degelijk apart berekend werden.
Uiteraard heb ik contact opgenomen met de aanbieder, welke aangaf dat het een fout is van een nieuwe medewerker en dat het enige dat zij mij kunnen bieden, het ongeldig maken van het contract is.
Zelf vind ik dat ik recht heb op de aanbieding, zeker nadat ik duidelijk heb gevraagd of deze aanbieding wel correct was en elders duurder wordt aangeboden.
Inmiddels ben ik een week in discussie, vanmorgen zag ik dat de aanbieding op de site is gewijzigd. Aanbieder is er dus prima van op de hoogte dat de aanbieding niet correct geformuleerd is geweest.
Mijn vraag is nu, uiteraard; sta ik in mijn recht?
Bij voorbaat hartelijk dank voor de reacties.
Gr. Tamara |
De fout van de medewerker is jou niet aan te rekenen en je hebt na extra zorgvuldig onderzoek een rechtsgeldig contract. Volgens mij sta je zeker in je recht. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 23 aug 2011 9:37 Onderwerp: |
|
|
Je hebt aan je onderzoeksplicht voldaan en bent daarop een overeenkomst aangegaan. De overeenkomst is daarmee rechtsgeldig.
Het grootste probleem is echter niet het "gelijk hebben", maar het "gelijk krijgen". Ik denk niet dat een (eenvoudige) aanbieder gemakkelijk en uit zichzelf overstag zal gaan, maar ik denk dat hij daar wat extra aansporing bij nodig heeft; lees: een gang naar de rechter... _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|