morninglyt
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 jul 2011 10:36 Onderwerp: Conflict met stagebedrijf (Particulier Beveiligingsbedrijf) |
|
|
Hallo,
Ik doe voor de hobby een opleiding beveiliger 2, onderdeel hiervan is een stage. Nu heb ik op 15 december 2010 bij het stagebedrijf een stagecontract getekend welke ook is verwerkt bij het Ecabo. Nu lig ik echter in conflict met mijn stagebedrijf en ben ik erachter gekomen dat mijn ‘stagepas’ (voorlopige grijze pas) pas op 8 juni is aangevraagd maar met terugwerkende kracht is ingegaan op de datum 15 december 2010.
Aangezien zo’n ‘voorlopige pas’ maar 1x voor een periode van 1 jaar afgegeven kan worden heb ik een probleem omdat ik nu dus moet veranderen van stagebedrijf en in minder dan een half jaar minimaal 380 uur stage moet lopen. Het huidige stagebedrijf heeft mij maar 2x een opdracht aangeboden en beide keren kon ik niet door overmacht. Het stagebedrijf wil nu ook de kosten in rekening brengen die ze hebben gemaakt voor de aanvraag van mijn pas terwijl ik deze nog niet eens in mijn bezit heb gehad, en deze kosten absurd hoog zijn. Het bedrijf rekent € 159,- terwijl een aanvraag plus minus € 67,- kost.
Ik ben dus benieuwd of de afdeling bijzondere wetten van de polite een pas af mogen geven met terugwerkende kracht omdat je zolang je de pas niet hebt ook geen werkzaamheden mag verrichten, en ik zou graag willen weten wat mijn rechten en plichten zijn in dit geval.
Alvast bedankt. |
|