RuudRowo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 13 jul 2011 21:52 Onderwerp: 2 verschillende banen bij uitzendorganisatie |
|
|
Beste gebruikers van dit forum,
Ik zit met vragen in de volgende situatie:
Ik werk al heel lang voor een uitzendorganisatie en zit ook al een tijdje in het zgn. 2e traject, waarbij een contract met mij wordt aangegaan voor een minimaal aantal uren per periode. Een 'volwaardige' arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd, te weten 3 maanden.
Nu heeft de opdrachtgever van de uitzender een betalingsachterstand opgelopen, waarna de uitzender invordeingsmaatregelen trof.
Doordat de achterstand te groot werd, naar mijn weten 90 dagen, heeft de uitzender het contract met de opdrachtgever ontbonden en kreeg ik van de uitzender mijn uren doorbetaald.
Dit werd betaald onder de noemer 'leegloopregeling'
sinds april 2010 ben ik, voor de zelfde uitzender, aan het werk bij een 2e opdrachtgever. Aanvankelijk werd mij verteld dat dat geen enkel probleem zou opleveren. Ik heb hier destijds speciaal naar gevraag omdat de mogelijkheid bestond om datzelfde werk uit te voeren via een andere uitzender, waarmee die opdrachtgever ook zaken deed.
Mijn 5e overeenkomst van 3 maanden is ten einde en wordt niet verlengd omdat de uitzender geen zaken meer doet met de betreffende opdrachtgever vanwege voormeld betalingsconflict.
Als gevolg daarvan stelt de uitzender dat ik niet meer aan het werk mag bij de andere opdrachtgever omdat mijn contract niet verlengd is en ze mij niet meer als gewone uitzendkracht kunnen inzetten. Over een half jaar mag ik me weer inschrijven.
Ik heb altijd met plezier en volle inzet voor de betreffende opdrachtgever gewerkt en wordt door de leidinggevenden en collega's aldaar gerespecteerd en gewaardeerd. Ook heb ik, tijdens de 'leegloop' periode, mij volledig ter beschikking gesteld om te werken en heb ook een aantal dagen saai, ongeschoold werk werk gedaan om de uitzender een beetje
terug te laten verdienen.
Ik heb 2 vragen hierover:
1. Mag de uitzender mij zomaar aan de kant schuiven of moeten ze mijn contract verlengen?
2. Gelden voor de uitzender eigenlijk dezelfde regels wat betreft het maximaal aantal overeenkomsten voor een bepaalde tijd als voor andere werkgevers?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Vriendelijke groet,
Ruud Stuivenberg. |
|